سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

خورنیوز:استاندار اصفهان به اتفاق جمعی از مسئولین از مزارع ونخلستانهای روستاهای خور وبیابانک بازدید به عمل اوردند.

 

نایین نیوز:سید مرتضی بختیاری درجمع نمازگزاران خور گفت:درسال گذشته سرمای سخت زمستانی موجب شددرسطح استان اصفهان خسارات بسیاری به باغات ونخلستانهای ماوارد سازدویکی از جاهایکه بیشترین خسارات رامتوجه ساخت بخش خوروبیابانک میباشدکه به بیش از800هکتاراز باغات ونخلستانها که بعضی ازنخیلات عمر 100ساله داشتند خسارت دید.

که بخش عمده مردم عزیز این خطه یک  شغله بودندومحل درامدشان همین باغ ونخیلات که دراختیارشان بود بااینخطر مواجه گشت.

واین سرمازدگی در کنارش خشکسالی امتحان دومی بودبرای مردم  استان اصفهان وبعدهم مشخص گردید که خشکسالی درسراسرکشور است.وازمجموع5استان که بیشترین خسارات را داشته است استان اصفهان نمونه ان می باشد.ایشان در ادامه افزود :این خشکسالی وسرما نه باراول می باشدنه برای اخرین بار بلکه امتحانات الهی است و بخش عمده آن به اعمال و رفتارخودمان بر می گردد که می توانیم با تصمیمات عادلانه از خیلی حوادث پیشگیری نمائیم .

استاندار اصفهان عنوان داشت :در دنیا 43 حادثه بلایارا به وجود می آورند و از این 43 حادثه طبیعی جهان 32 حادثه آن در ایران رخ می دهد که بادهای تند‘سیل ‘زلزله ‘طوفان های سخت وسرما نمونه هایی از این حوادث است که در ایران رخ داده و در تاریخ ثبت شده است اما مهم این است که از این حوادث عبرت بگیریم .

بختیاری تصریح نمود :با ابیاری صحیح می توانیم جبران خسارات نمائیم و از مجموع5 میلیارد مترمکعب استخراج اب در سطح استان اصفهان 75درصد چاههای عمیق و 25درصد ان را ابهای قنوات و روان تشکیل می دهند که 50 درصد این گونه ابها بخاطر شیوه نا صحیح در ابیاری از بین می رود و این را می طلبد که در بهرانها از شیوه های علمی استفاده کنیم و جلوی اسراف اب را بگیریم .

وی در پایان گفت :توکل بر خداوند به ما درس عبرت داد و ان شاالله با همت شما مردم کویر ‘ مردم بی ادعا ‘ پرکار که نسبت به حوادث صبور می باشید این طرح عملی گردد و باز بتوانید به کشاورزی ادامه دهید . 

 خبرنگار خور محسن فیروزی


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/10/21 و ساعت 12:8 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 33
مجموع بازدیدها: 472488
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه