سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

خورنیوز:مترو اصفهان پس از عبور از خیابان تاریخی چهارباغ عباسی به میدان انقلاب در مجاورت سی و سه پل رسیده است .
به گزارش باشگاه خبرنگاران احمد امین پور رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جمع اعضای شورای شهر اصفهان با بیان این مطلب گفت: آخرین مصوبه شورای عالی ترافیک حرکت مترو از دروازه دولت به سمت شمس آبادی و سپس عبور از رودخانه زاینده رود و برگشت به سمت چهارباغ بالا بود که این امر محقق نشد .
وی به عدم تأئید پیشنهاد مصوب شورای عالی ترافیک از طرف وزیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت : با پیگیری
 سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قرار است این سازمان با بکارگیری مشاور، مسیر تونل حفرشهری را بررسی کرد و اگر از سوی مشاوران مسیر به آثار تاریخی لطمه وارد می کند مسیر جایگزین پیش بینی می شود .
امین پور با اشاره به اینکه تونل مترو از عمق 14 الی 20 متری زیر زمین می گذرد گفت: با توجه به اینکه مسیر قطار شهری در بافت تاریخی شهر اصفهان قرار دارد و مدرسه چهارباغ نیز یکی از بناهای مهم اصفهان به شمار می رود هرگونه دخل و تصرف در حریم این اثر و احداث ایستگاه قطار شهری باید با تأئید این سازمان صورت گیرد .
عباس حاج رسولیها رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تعامل میراث فرهنگی و شهرداری برای کاهش گره های ترافیکی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت اگر می خواهیم کار فرهنگی در راستای جذب گردشگر انجام دهیم باید تعامل داشته باشیم .
وی افزود: مسیر دوم خط مترو نیز مصوبه دارد و مورد تأئید شورای عالی ترافیک قرار گرفته و کار مطالعاتی آننیز به اتمام رسیده است .

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 87/11/14 و ساعت 7:4 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 141
مجموع بازدیدها: 473360
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه