سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

1

تحرک وتغذیه مناسب دو روی سکه مبارزه با چاقی است

خورنیوز:استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه اضافه وزن در افراد یکی از عوامل کمردرد شدید،‌ درد و‌سائیدگی زانوها و دیگر مشکلات جسمی است، از "تغذیه مناسب و تحرک کافی " به عنوان بهترین راههای مبارزه با چاقی نام برد.

دکتر"سید ضیاء الدین مظهری"، با بیان اینکه انرژی وارد شده به بدن از بین نمی رود،‌ بلکه تغییر شکل داده وبه صورت چربی ذخیره می شود، گفت: بر این اساس تنها راه از بین بردن این

انرژی ذخیره شده، تحرک و کاهش انرژی دریافتی است.
وی درباره رژیم های غلط غذایی گفت: بدن انسان از طریق خوردن غذا، 50 ریز مغذی که شامل 13 نوع ویتامین، 20 نوع آنتی اکسیدان، اسیدهای آمینه دریافت می کند که تک خوری و رژیم های غذایی بدون مطالعه مانند آب درمانی و دیگرموارد مانع رسیدن این مواد مغذی به بدن خواهد شد و درپاره ای موارد آسیب های جبران ناپذیری را به افراد وارد می کند.
مظهری درباره استفاده از کمبربندهای لاغری گفت: کمربندهای لاغری دو نوع هستند: حرارتی و لرزشی که هیچکدام باعث سوزانده شدن چربی‌ها نمی‌شوند و تاثیری در کاهش وزن حقیقی ندارند.
وی در توضیح این مطلب افزود: کمربندهای حرارتی فقط آب را از بدن خارج کرده که بعد از مدت کوتاهی با جایگزین شدن آب وزن بدن دوباره به حالت اولیه بازخواهد گشت.
وی در ادامه با بیان اینکه کمربندهای لرزشی با ایجاد ارتعاش موجب شکسته شدن و جابجایی چربی‌ها می‌شوند وبه ظاهر باعث کاهش سایز و اندازه بدن می شود گفت: چربی های جابجا شده ناشی از استفاده از کمربندهای لاغری، وارد جریان خون شده و در دیواره داخلی رگها رسوب می‌کنند یا در محل های پرخطر مثل دور قلب یا کبد تجمع می‌کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات در بخش دیگری از سخنان خود درباره استفاده از بالن و حلقه های معده گفت: چنین تجهیزاتی به دلیل اینکه مانع گرسنگی و تمایل به غذا نمی‌شود، فقط سدّی دربرابر خوردن در افراد ایجاد می کند.
وی بیان داشت: بالن معده باعث برگشت اسید معده(ترش کردن) می‌شود که مشکلات کوتاه مدت و خطرات درازمدتی را متوجه فرد می‌کند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره استفاده از قرص های لاغری نیز گفت: داروهای لاغری تاثیرات منفی و مخربی بر جسم و روان افراد مانند عصبی شدن بی‌دلیل، مشکلات قلبی، مشکلات گوارشی و کاهش جذب ویتامین‌های غذا ودیگر موارد را دارند.
این متخصص تغذیه درباره استفاده از قرص های لاغری نیز گفت: تاثیر این داروها کم و محدود است وبه طور معمول در مجموع تاثیر چهار یا پنج کیلوگرمی دارد و عادات غلط غذایی را در افراد تغییر نمی دهد.
وی بیان داشت: قرص لاغری بامکانیسم کاهش اشتها و یا جلوگیری از جذب چربی‌ها موجب کاهش وزن می شود، بنابراین تاثیر این داروها محدود به زمان استفاده از آنها است و با کنار گذاشتن این قرص ها اثراتشان نیز از بین می رود.
مظهری در پایان بابیان اینکه 60 درصد از آمریکایی ها و 40 درصد از اروپاییان دچار اضافه وزن هستند گفت: در هیچ کجای دنیا کاهش وزن سریع راحت و بدون دردسر حاصل نمی شود زیرا اضافه وزن چون در درون انسان شکل گرفته، و می بایست انگیزه کم کردن وزن نیز از درون افراد شکل گیرد.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 89/1/16 و ساعت 6:10 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 472906
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه