سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

 

خورنیوز:حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: رئیس جمهور آمریکا به چه حقی ملت ایران را تهدید هسته ای می کند. این تهدید، تهدید صلح و امنیت جهانی و بشریت است و نباید کسی در دنیا به خود جرات دهد که چنین تهدیدی را، حتی بر زبان جاری کند. 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در دیدار جمع زیادی از پرستاران سراسر کشور، با تجلیل از نقش پرستاران در سلامت جسمی و روحی بیماران، حضرت زینب سلام الله علیها را الگوی بشریت در طول تاریخ و الگوی ملت ایران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی دانستند و تاکید کردند: عامل اصلی قدرت و الهام بخشی ملت ایران، جوهر ایمانی او است و این ملت، به لطف خداوند درهمه عرصه ها پیش خواهد رفت و با ایمان و بصیرت روز افزون خود، بر تهدیدها و ترفندها نیز فائق خواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، به تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از حرکت تاریخی آن حضرت و نقش ایمان و معنویت در قدرت و عظمت این انقلاب اشاره کردند و افزودند: آنچه که باعث شده است ملت ایران در 30 سال گذشته همواره یک چهره الهام بخش در دنیای اسلام باشد، تاثیر پذیری از شخصیت های برجسته دینی از جمله حضرت زینب سلام الله علیها است و قدرت ملت ایران در واقع ناشی از این تاثیر پذیری معنوی است.

ایشان با تاکید بر اینکه قدرت ملت ایران به تجهیزات نظام نیست، خاطر نشان کردند: البته ملت ایران در عرصه تجهیزات دفاعی و سخت افزاری پیشرفت های جهشی داشته است اما عامل اصلی قدرت و عظمت کشور و ملت ایران، جوهر ایمانی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: به همین دلیل است که ملت ایران با وجود 30 سال تحریم، تهدید، حمله نظامی و خباثت های سیاسی و امنیتی، رشد مضاعف کرده و حرکت رو به جلوی بیش از حد متعارف داشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: تهدید تلویحی اتمی، در ملت ایران تاثیری نخواهد داشت اما این تهدید، مایه ننگی در تاریخ سیاسی آمریکا و نطقه سیاهی در کارنامه دولت آمریکا خواهد بود.

ایشان تاکید کردند: با این تهدید، پشت صحنه نمایش صلح دوستی و بشر دوستی و پایبندی به معاهدات اتمی و دراز کردن دست دوستی به سوی ملت ایران کاملا مشخص شد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تهدید اتمی ملت ایران، در واقع تبدیل ادبیات روباه منش دولت آمریکا به ادبیات گرگ منش است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه قدرت های اتمی به ویژه آمریکا به دنبال استفاده از قدرت اتمی برای تسلط بر دنیا هستند افزودند: هیچیک از این قدرت های اتمی، به معاهدات بین المللی در زمینه سلاح های هسته ای پایبند نیستند و به آن عمل نمی کنند و آشکارا دروغ می گویند اما هنگامی که کشورهای دیگر به دنبال استفاده از فناوری هسته ای می روند، آنها را متهم به عمل نکردن به معاهدات بین المللی می کنند زیرا این قدرت ها نمی خواهند رقیبی برای آنها وجود داشته باشد.

ایشان با تاکید مجدد بر سیاست هسته ای جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کردند: ما بارها گفته ایم که به دنبال استفاده از سلاح های کشتار جمعی نیستیم اما ملت ایران هم در مقابل اینگونه تهدیدها و گنده گویی ها تسلیم نخواهند شد و تهدید کنندگان را به زانو در خواهد آورد.

رهبرانقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مجامع بین المللی نباید به سادگی ازتهدید اتمی رئیس جمهور آمریکا بر ضد ملت ایران بگذرند، افزودند: رئیس جمهور آمریکا به چه حقی ملت ایران را تهدید هسته ای می کند. این تهدید، تهدید صلح و امنیت جهانی و بشریت است و نباید کسی در دنیا به خود جرات دهد که چنین تهدیدی را، حتی بر زبان جاری کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه ملت ایران در مقابل اینگونه تهدیدها شکست ناپذیر است، خاطر نشان کردند: ملت ایران به هیچ وجه اجازه نخواهد داد، آمریکایی ها با چنین تهدیدها و یا ابزارهایی، بار دیگر سلطه جهنمی خود را بر ایران تجدید کنند.

ایشان تاکید کردند: این ملت، علیرغم خواست دشمن، در همه عرصه ها پیش خواهد رفت و ایمان و بصیرت روز افزون جوانان و ملت ایران، بر همه تهدیدها و همچنین ترفندهایی مانند آنچه که در سال گذسته اتفاق افتاد، فائق خواهد آمد.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت والا و کم نظیر حضرت زینب سلام الله علیها و نقش برجسته آن حضرت در زنده ماندن حادثه عاشورا و پیام تاریخی آن پرداختند و خاطر نشان کردند: عامل اصلی پیروزی خون بر شمشیر در حادثه عاشورا، حضرت زینب سلام الله علیها بودند که با نقش برجسته خود نشان دادند که زن درمتن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه حضرت زینب سلام الله علیها، حجاب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه و یک جهاد بزرگ تبدیل کردند، افزودند: نمونه بارز این واقعیت، خطبه فراموش نشدنی آن حضرت در بازار کوفه و در شرایط بسیار سخت آن زمان است که ایشان با فصاحت و بلاغت، تحلیل دقیق وعظیمی از وضعیت آن روز جامعه اسلامی ارائه و انقلاب نبوی و علوی را آسیب شناسی کردند.

ایشان ضمن بیان بخش هایی از خطبه حضرت زینب سلام الله علیها، خاطر نشان کردند: آن حضرت تصریح می کنند که مشکل اصلی جامعه اسلامی در آن زمان بی بصیرتی مردم در شناخت فتنه و در مقابل مدعیان انقلاب گری، و تشخیص ندادن حق و باطل بود که نتیجه آن هم بر نیزه رفتن سر فرزند پیامبر (ص) شد.

رهبر انقلاب اسلامی نقش وعملکرد حضرت زینب سلام الله علیها در حادثه عاشورا و پس از آن را، الگویی برای همه بشریت، به ویژه زنان مسلمان دانستند و افزودند: آن حضرت با در آمیختن حجب و حیا و عفاف زنانه با عزت مسلمانانه و مومنانه در واقع جایگاه و عظمت واقعی زنان را نشان دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به روش های غلط و انحرافی دنیای فاسد غرب برای معرفی شخصیت زن تاکید کردند: دنیای غرب تلاش دارد، اینگونه القا کند که عظمت زن در کنار گذاشتن عفاف و حجاب و جلوه گری در مقابل مردان و هوسرانان است، در حالی که این روش، تحقیر زن است.

ایشان خاطر نشان کردند: حرکت زنان در انقلاب اسلامی، حرکتی زینب گونه بوده است و زنان همواره برجسته ترین نقش ها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به وظیفه سنگین پرستاران در موضوع حفظ سلامت، افزودند: در کنار این وظیفه سنگین، تکالیف پرستاران از جمله رعایت اخلاق پرستاری نیز بسیار مهم و سنگین است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حساسیت و سختی کار پرستاران در تسکین آلام جسمی و روحی بیماران، خاطر نشان کردند: با توجه به اهمیت وظیفه پرستاران، مناسب است تا منشور اخلاقی پرستاران تهیه و میثاق پرستاری به پرستاران تعلیم داده شود.

درابتدای این دیدار خانم دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وظیفه سنگین و سخت پرستاران در حوزه سلامت گفت: دولت و مجلس گام های خوبی برای بهبود وضعیت شغلی پرستاران برداشته اند که تصویب قانون ارتقای بهره وری پرستاران از جمله آنها است.

وی به برگزاری بیش از300 دوره بازآموزی برای پرستاران در 3 سال گذشته اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر، راه اندازی دوره های کارشناسی ارشد حرفه ای و تدوین استانداردهای حرفه پرستاری اجرایی شده است.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 89/2/1 و ساعت 7:36 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 103
مجموع بازدیدها: 473425
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه