سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیرى و خشونت که بطور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسى، اجتماعى و امنیتى بشر و میزان آوارگى آنها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضرورى و حیاتى است. خبرنگاران از مهره های اساسی این مهم بشمار می روند. یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد وهمواره گام به گام حوادث در حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل های خود را به صورت کامل و رسا ارائه دهد. یک خبرنگار... موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می شود. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره درکسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند. در جهان حاضر که جوامع در حال تحول و نوزایی است قدرت درک، تجزیه تحلیل و پیش بینی حوادث ازدیگر مسائل اساسی این حرفه بشمار می رود.

 حرفه ی خبرنگاری بی‏ هیچ قید و شرطی جزو مشاغل سخت و پرمخاطره است. تنها در سال 2004 بیش از 766 خبرنگار در اقصی نقاط جهان بازداشت شده اند و دست کم 1460 تن از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

 تجاوز به حقوق مسلم یک خبرنگاراغلب از سوی دولت هایی صورت می گیرد که خود را حامیان دلسوز این افراد و حرفه خبرنگاری می دانند. این در حالی است که رسانه های غوغا سالار این دولت ها و خبرنگاران وابسته آنان در خدمت اهداف پوچ خود بوده و سعی در جنجال آفرینی بر ضد مخالفان خود را دارند. اطلاع رسانی خبرنگاران این بنگاههای سخن پراکنی بحدی قوی است که اطلاعات مورد نظر خود را برای مخاطبان خود عینا دیکته نموده و فرصت تفکر را از مخاطب می گیرد.

این امر بنوبه خود مسئولیت خبرنگاران آزاده ما را در امر اطلاع رسانی بیش از بیش محسوس می کند. در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم.  دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه فصلی تأثیرگذار در تاریخ این مرز و بوم است که بخشی از آن ما حصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگارانی بود که با هدف اطلاع رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی-انقلابی جبهه به این معرکه وارد شده بودند. بسیاری از این عزیزان پس از جنگ نیز همچنان به آرمان های خود وفادار مانده و به تلاش خستگی ناپذیر خود ادامه دادند.

محمود صارمی از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده ای بود که از حضور در خطرناکترین میدان ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند. صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درسال 1377 بهمراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی ، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت "محمود صارمی "  را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد. هفدهم مردادماه این روز ارزشمند اجتماعی بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی باد.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 89/5/17 و ساعت 3:46 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 472461
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه