سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

خورنیوز:موج اعتراضات و مخالفتها نسبت به گزارش سیاسی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران همچنان ادامه دارد.در پی انتشار گزارش سیاسی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، جنبش عدم تعهد بر حمایت خود از حقوق هسته‌ای تهران تاکید کرده است. جنبش عدم تعهد در بیانیه روز جمعه (27 آبان) خود خاطر نشان کرده است، ایران برای رفع نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌کاری کرده است. 

موج اعتراضات و مخالفتها نسبت به گزارش سیاسی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خورنیوز:در پی انتشار گزارش سیاسی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، جنبش عدم تعهد بر حمایت خود از حقوق هسته‌ای تهران تاکید کرده است.

جنبش عدم تعهد در بیانیه روز جمعه (27 آبان) خود خاطر نشان کرده است، ایران برای رفع نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌کاری کرده است.

این اعلام حمایت در پی گزارش 8 نوامبر آژانس می‌آید که در آن ادعا شده بود، فعالیت‌های هسته‌ای ایران پیش از سال 2003 جنبه نظامی داشته و "امکان دارد که هم‌چنان ادامه داشته باشد".

ایران این گزارش‌های "نامتوازن، غیرحرفه‌ای و اکثرا تنظیم شده تحت فشارهای سیاسی امریکا

که انگیزه‌های سیاسی دارد" را رد کرده است.

بنابرگزارشات، 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد همچنین با هرگونه فشاری از طرف ثالث بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اعتبار آژانس را زیر سوال ببرد مخالفت کرده است.

عدم تعهد همچنین خواستار ایجاد یک منطقه عاری از تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه شد و تاکید کرد که توافق‌نامه‌ای باید از سوی کشورهای جهان با هدف ممنوعیت حمله به تاسیسات هسته‌ای امضا شود.

امریکا، رژیم اسراییل و برخی متحدانشان تهران را به دنبال کردن برنامه نظامی هسته‌ای خود متهم می‌کنند و از این اتهامات به عنوان بهانه‌ای در متقاعد کردن شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال چهارمین دور تحریم‌ها علیه ایران استفاده کرده‌اند.

تهران بارها این اتهامات غرب را رد کرده و گفته است که به عنوان یک عضو پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای حق دستیابی و توسعه فن‌آوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

این در حالی است که رژیم اسراییل که اعتقاد عموم بر این است که بیش از 300 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، اخیرا موشک دوربرد جدیدی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرد. موشک جریچو 3 سه مرحله‌ای قابلیت حمل کلاهکی با وزن 750 کیلوگرم را دارد و تخمین زده می‌شود که بردی 10 هزار کیلومتری داشته باشد.

 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 90/8/28 و ساعت 9:58 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 141
مجموع بازدیدها: 473347
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه