سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

 خور نیوز:در حالى که بیشتر مردم استان اصفهان در نزدیکى محل زندگى خود پزشک متخصص و خدمات پزشکى در اختیار دارند اما مردم بخش خور و بیابانک از نعمت پزشک متخصص و حتى یک مرکز پزشکى مجهز محروم هستند.

استان اصفهان با داشتن اقلیم‌هاى مختلف و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شمال، جنوب و غرب به شرق در بهترین نقطه کشور قرار دارد ولى نمى‌توان آن را اسـتانى برخوردار به شمار آورد چون شهرستان‌ها و بخش‌هاى آن با مشکلاتى مواجهند که جاى تامل دارد. از جمله بخش‌هاى این استان که با وسعت یازده هزار کیلومترمربع و جمیعت 24 هزار نفر در شرق استان اصفهان قرار دارد و اهالى آن با مشکلات عدیده درمانى مواجه هستند بخش خور و بیابانک است.

سیدمجتبى آل‌داوود یکى از اهالى شهر با بیان این که نبود پزشک متخصص از مشکلات مردم مى‌باشد گفت: پزشکان متخصص هر ماه یک بار به این بخش مراجعه مى‌کنند و اگر فردى در زمان نبود پزشک متخصص بیمار شود باید مسافت طولانى را طى کند.

على‌اکبر فقیهى از دیگر اهالى نیز به تعطیلات نوروزى و تابستان اشاره کرد و گفت: در این روزها آمار تصادفات جاده‌اى در این بخش زیاد است و به دلیل نبود یک بیمـارستـان مجهـز و کادر پزشکى مجرب، مسوولان پزشکى بخش خور به اعزام مجروحان به مرکز شهرستان مجبور مى‌شوند و با توجه به مسافت 270 کیلومترى این بخش تا مرکز شهرستان فوت مجروحان در حین انتقال امکان دارد.

 یکى دیگر از اهالى شهر خور نیز گفت: در بعضى از شهرها یک مرکز درمانى تامین‌اجتماعى وجود دارد و افرادى که زیر پوشش این سازمان هستند به طور رایگان درمان مى‌شوند ولى بخش خور و بیابانک با این وسعت هنوز یک مرکز درمانى کوچک تامین اجتماعى ندارد. وى افزود: بیشتر مردم این بخش زیر پوشش تامین اجتماعى هستند که با شرایط موجود باید مردم ده درصد هزینه درمان خود را پرداخت کنند و در بعضى مواقع هزینه‌هاى گزافى بر اهالى تحمیل مى‌شود.

سیدرضا طباطبایى اهل روستاى مصر در 40 کیلومترى جندق از توابع بخش خور و بیابانک با بیان این که جمعیت این روستا 184 نفر است گفت: حدود چهل روز است پزشکى به این روستا مراجعه نکرده و مشکلات زیادى را براى این اهالى به وجود آورده است. وى افزود: گرمازدگى کشاورزان و دامداران از جمله بیمارى منطقه در فـصل تابستان است. سیدمجتبى ایزدى فرماندار شهرستان نایین با بیان این که این شهرستان بزرگترین شهرستان استان اصفهان و دومین شهرستان کشور پس از طبس مى‌باشد گفت: بعد مسافت و محرومیت منطقه باعث شده پزشکان اصفهان، خیابان آمادگاه اصفهان را جایگاه مناسبى براى خود بدانند.

وى میانگین عبور خودروهاى سبک و سنگین را از این بخش روزانه 10 هزار دستگاه در تعطیلات نوروزى و 5 هزار دستگاه در تابستان تخمین زد و افزود: استاندارد نبودن جاده‌هاى این بخش باعث شده آمار تصادفات افـزایـش یـابد و نیاز یک بیمارستان مجهز و پزشک متخصص احساس مى‌شود. فرماندار شهرستان نایین با بیان این که ساخت یک بیمارستان 24 تختخوابه در بخش خور و بیابانک از مصوبات سفر ریاست‌جمهورى به شهرستان نایین مى‌باشد گفت: اعتبار و مکان بیمارستان مـشـخص شده و باید این طرح تا پایان سال 88 به بهره‌بردارى برسد. ‌ ‌

ایزدى اعتبار مصوب براى ساخت این بیمارستان را یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: وسعت زمین آن هم یک هکتار مى‌باشد که در جنوب شهر خور واقع است. وى با بیان این که نقشه‌هاى این بیمارستان براى احداث آماده است اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکى اصفهان هنوز پیمانکار این طرح را مشخص نکرده است.

فرماندار شهرستان نایین گفت: این بیمارستان قابلیت افزایش تا 34 تختخواب را در صورت نیاز دارد. ایزدى به 4 دستگاه آمبولانس دولتى در بخش خور و بیابانک اشاره کرد و افزود: با درخواست‌هاى به عمل آمده قرار است 4 تا 5 دستگاه آمبولانس دیگر به بخش پزشکى خور و بیابانک اضافه شود.

 وى تعداد پزشکان عمومى را در شهرهاى خور و جندق را فقط هفت پزشک اعلام و تصریح کرد: روستاهاى جـنـوبـى بـخـش خـور هنوز پزشک عمومى ندارند. عبدالرضا توکلى رییس نظام پزشکى اصفهان نیز گفت: در کشور ایران به ازاى هر هزار نفر یک پزشک است و این در حالى است که این میانگین با جمعیت مردم بخش خور هر 4 هزار نفر یک پزشک مى‌باشد.

دکتر حسین حسنى نماینده مردم شهرستان نایین در مجلس شوراى اسلامى از جمله مشکلات جذب نشدن پزشکان متخصص به این بخش را مسافت طولانى و نبود امکانات زیربنایى مثل آب و گاز و محرومیت منطقه دانست و گفت: امیدواریم بیمارستان خور و بیابانک در زمان تعیین شده به بهره‌بردارى برسد تا زمینه خوبى براى جذب نیروهاى فعال پزشکى فراهم شود.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 87/6/3 و ساعت 12:58 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 31
مجموع بازدیدها: 472947
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه