سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 30

خورنیوز:قیمت پرتقال در بازار مناسب است اما نارنگی‌ طی یکی دو هفته اخیر با 20 درصد افزایش قیمت روبرو شده است.

شب یلدا برای مردم قطعا معنای خوبی دارد از دورهم‌نشینی و مهمانی و شب‌زنده داری تا تازه شدن دیدارها اما برای برخی دیگر فراهم آمدن یک بازار فصلی دیگر است برای سودجویی از مردم!

به گزارش خورنیوز، برای هر کدام از روزها و مناسبت‌های ملی و مذهبی که تقاضا برای یک کالای خاص زیاد می‌شود برنامه‌ریزی دارند و به صورت تغییر کاربری موقت یا دست‌فروشی سعی در حداکثر خالی کردن جیب مردم که در این روزها اتفاقا چندان اهمیتی به قیمت این کالاها نمی‌دهند دارند.

نگاهی به بازار شب یلدا و قیمت کالاها می‌تواند نشان‌دهنده‌ رویکرد مردم به کالاهای خاص باشد.

شیرینی و آجیل

قیمت انواع شیرینی، آجیل و خشکبار برای شب یلدا افزایش نخواهد یافت.

محمد نصرتی ـ رییس اتحادیه قنادان تهران ـ در این باره توضیح می‌دهد: قیمت شیرینی، آجیل و خشکبار برای شب یلدا افزایش نخواهد یافت و قنادان در آستانه شب یلدا آمادگی پخت 15 نوع شیرینی خشک و تر دارند.

وی با اشاره به افزایش قیمت پسته نسبت به سال گذشته می‌گوید: بعضی از این شیرینی‌ها با خشکبار به صورت مخلوط عرضه می‌شوند و عمده تقاضا برای این شب برخلاف ایام نوروز آجیل شیرین است.

او تاکید می‌کند: محصولات این اتحادیه در شب یلدا با قیمت تعیین‌شده از طریق قنادی‌های به فروش می‌رسد و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف یا گران‌فروشی را به شماره 124 یا بازرسی اتحادیه‌ اطلاع دهند.

هندوانه‌های نو

به نظر می‌رسد هندوانه از سال قبل ارزان‌تر است و هندوانه مرغوب مینابی که نو بوده و انباری نیست را بتوان در سطح شهر با قیمت حداکثر هر کیلو 400 تومان تهیه کرد.

هندوانه‌های انباری دزفول هم با قیمت 100 تا 150 تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار وجود دارد که قیمت خرده‌فروشی آن در سطح شهر 200 تا 250 تومان به فروش خواهد رسید.

 یلدا انار ندارد!

کمبود انار به دلیل سرمازدگی در زمستان سال گذشته کاملا محسوس است و به همین دلیل از ابتدای فصل پاییز قیمت انار بسیار بالاتر از سال‌های گذشته بود؛ با این حال قیمت آن نسبت به ابتدای فصل تا حدی کاهش داشته است.

در این باره حسین مهاجران ـ رییس تعاونی میوه و سبزی تهران ـ با اعلام اینکه قیمت‌ها تا حدی کاهش یافته است می‌گوید: تاجرانی که انار را به سردخانه‌ها بردند انتظار قیمت‌های بالاتر داشتند اما در روزهای اخیر با افت قیمت مواجه شده‌اند به طوری که انارهایی که در میدان 2500 تومان بودند به دو هزار تومان و انارهایی که کیلویی دو هزار تومان بودند به 1400 تومان کاهش یافتند.

به گفته او قیمت خرده‌فروشی انار بنا به کیفیت آن در بازار از دو تا سه هزار تومان است و فروش انار با قیمت بالای سه هزار تومان گران‌فروشی است.

مرکبات اشباع است

قیمت پرتقال در بازار مناسب است اما نارنگی‌ طی یکی دو هفته اخیر با 20 درصد افزایش قیمت روبرو شده است.

بر همین اساس قیمت‌ پرتقال مرغوب در میدان 600 تومان است که در سطح خرده فروشی‌ها به 800 تا 1000 تومان می‌رسد.

نارنگی باکیفیت هم در خرده‌فروشی‌ها به حدود 800 تا 1000 تومان می‌رسد.

رییس تعاونی میوه و سبزی تهران به مردم توصیه می‌کند که در شب یلدا از میوه‌فروشی‌ها خریداری کنند و نه از وانتی‌ها که ممکن است هندوانه یا پرتقال بی‌کیفیت به آن‌ها بفروشند.

به هر حال شب یلدای امسال هم می‌گذرد اما باید دید که مردم سبد یلدای‌شان را چگونه پر می‌کنند. با پرتقال و هندوانه زیاد و انار کم یا شیرینی‌های کم و زیاد؟
 

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 87/9/30 و ساعت 5:44 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 29
مجموع بازدیدها: 472869
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه