سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 فروردین 29

 

خورنیوز:مجسمه برنزی «استاد معین» اثر جعفر نجیبی که کمتر از یک ماه از نصب آن می‌گذرد نیز به سرقت رفت و اکنون شمار مجسمه‌های سرقت شده شهر تهران به 9 عدد رسیده است. 


در حالی که طی روزهای پیش خبر سرقت 8 مجسمه برنزی در شهر تهران از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد و حساسیت لازم در این زمینه ایجاد شده است، اما به نظر می‌رسد که سارقان همچنان بدون توجه به این اخبار کاملاً‌ خونسرد به کار خود ادامه می‌دهند و امروز نیز باخبر شدیم که مجسمه برنزی «استاد معین» که تنها یک ماه از نصب آن می‌گذرد نیز به سرقت رفته است. 

مجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأیید این خبر گفت: کلیه مدارک واطلاعات لازم درباره 8
ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 89/2/11 و ساعت 5:51 عصر | نظرات دیگران()

فارس

خورنیوز:مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری اصفهان گفت: عملیات مقابله با ملخ‌های کوهان‌دار در یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی دارای طاق‌دار سطح استان در حال انجام است.

منصور شیشه‌فروش امروز با اشاره به اینکه عملیات مقابله با ملخ کوهان‌دار از جمله اقدامات در دست انجام است، اظهار داشت: در یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی دارای طاق‌دار سطح استان این اقدامات انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این ملخ‌ها در سنین مختلف بوده و با کمک اداره منابع طبیعی استان اصفهان راه‌های مبارزه با این ملخ‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: تصمیم گرفته شده قبل از سنین پرواز ملخ‌ها به وسیله آتش‌بر با آنان مبارزه می‌شود.
مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری اصفهان تصریح کرد: طاق در بیابان و کویر دارای نقش بسیاری در بیابان‌زدایی است.
وی با اشاره به اینکه با مبارزه با این ملخ‌ها می‌توانیم طاق‌های موجود در بیابان را از وجود ملخ‌ها پاک کنیم، گفت: حفظ
ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 89/2/11 و ساعت 5:43 عصر | نظرات دیگران()

 

خورنیوز:شترهای خور و بیابانک در جشنواره ملی شتر باکسب مقامهای اول و دوم توانستنددرخششی دوباره را برای شهرستان خوروبیابانک در استان اصفهان بیافرینند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، نخستین جشنواره ملی شتر به میزبانی استان سمنان برگزار شد، در این جشنواره سه سهمیه به استان اصفهان تعلق داشت که شتر های شهرستان خوروبیابانک از استان اصفهان دراین جشواره شرکت کردند.
در این جشنواره پس از سه مرحله داوری با حضور داور دعوت شده «دیولی» از کشور ایتالیا، در گروه اروانه اکوتیپ گوشتی کشور، اروانه(شتر ماده) متعلق به محمدرضا حلوانی مقام اول و در گروه لوک اکوتیپ گوشتی، لوک (شتر نر) متعلق به محمد ...ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 89/2/6 و ساعت 4:25 عصر | نظرات دیگران()

 

خورنیوز:قائم مقام کمیته امداد اصفهان گفت: به همت و تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته 700 فرصت شغلی در شهرستان خور و بیابانک ایجاد شده است.

محمود شریعتی در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید کمیته امداد امام خمینی خور وبیابانک اظهار داشت: خدماتی که کارکنان کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌دهند تنها گوشه‌ای از خدمات نهاد مقدس کمیته امداد است که در تمامی نقاط میهن اسلامی و حتی برخی از کشور‌های خارجی ارائه شده است.
وی افزود: اگر توانسته‌ایم در دنیا با وجود دشمنی‌ها و تنگناها و تحریم‌ها مقاومت کنیم تنها به برکت اسلام است

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 89/1/31 و ساعت 2:32 عصر | نظرات دیگران()

سومین روز اسفندماه 88 آسفالت خور-رباط پشت بادام آغاز شد و تا 15 کیلومتر بروش سیلکوت اجرا  و بعلت تعطیلات نوروز و جهت پیشگیری از حوادث احتمالی  تعطیل گردیداز روز شنبه 21/01/89ادامه کار آغاز گردیده است و چند روز دیگر به مهرجان خواهند رسید نکته قابل توجه لغزندگی بیش از اندازه جاده  تا کنون بیش از چندین وسیله نقلیه را واژگون کرده است که لازم است رانندگان محترم د ر این محور نهایت دقت را در رانندگی مبذول دارند تا بسلامت گذر کنند.

برات


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 89/1/24 و ساعت 5:37 عصر | نظرات دیگران()

مسکن

خورنیوز:اگرچه عوامل تهیه زمین‌های 99 ساله بدون در نظر گرفتن ساده‌ترین مسائل شهری و سکونتی، بدترین زمین‌های دولت به لحاظ موقعیت را به تعاونی‌های مسکن مهر برخی شهرها اختصاص داده‌اند، اما اکنون بعد از دو سال اجرای طرح، مقامات ارشد دولت تصمیم به جبران عملکرد گذشتگان گرفته‌اند، به طوری که شورای عالی مسکن طرح احداث مکان‌های تجاری و خدماتی در زمین‌های 99 ساله با هدف افزایش انگیزه سکونت‌پذیری در این مناطق را در دستور کار خود قرار داده است. 

با دید واقع‌نگرانه باید گفت که این تصمیم کمی دیر گرفته شده، اما با دید خوش‌بینانه می‌توان اجرای سریع آن را به عاملی برای افزایش امید به زندگی در واحدهای مسکونی مهر و همچنین انگیزه ساخت روی زمین‌های 99 ساله تعبیر کرد. 

با تصمیم جدید دولت، قرار است زمین‌های 99 ساله‌ای که برای ساخت مسکن مهر در خارج از شهرها اختصاص داده شده، از برهوت کامل خارج و شکل و شمایل شهری به آن داده شود. 

این زمین‌ها که در برخی شهرهای بزرگ در حالت طبیعی نمایی از تپه و خاکریز را تداعی می‌کند، در حال حاضر از هر گونه امکانات حداقلی نظیر فضای سبز، خدمات زیربنایی و امکانات تجاری محروم مانده و برخی متقاضیان مسکن مهر که این نوع زمین‌ها به آنها تحویل شدهادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/27 و ساعت 10:44 صبح | نظرات دیگران()

خورنیوز:آقای حدادعادل تعریف می کردند؛ «سال 77، خانمی به خانه ما زنگ زده بود و گفته بود که می خواهیم برای خواستگاری خدمت برسیم. خانم ما گفته بود دختر ما در حال حاضر سال چهارم دبیرستان است و می خواهد ادامه تحصیل دهد. ایشان دوباره پرسیده بودند اگر امکان دارد ما بیاییم دخترخانم را ببینیم تا بعد. اما خانم ما قبول نکرده بودند.

بعد خانم ما از ایشان پرسیده بودند اصلاً شما خودتان را معرفی کنید. و ایشان هم گفته بودند؛ من خانم مقام معظم رهبری هستم. خانم ما از هول و هراس دوباره سلام علیک کرده بود و گفته بود؛ «ما تا حالا به همه پاسخ رد داده ایم. اما شما صبر کنید با آقای دکتر صحبت کنم، بعد شما را خبر می کنم.» آن زمان خانم من مدیر دبیرستان هدایت بود.

بعد از صحبت با من قرار بر این شد که آنها بیایند و دخترمان را در مدرسه ببینند که هم دخترمان متوجه نشود و هم اینکه اگر آنها نپسندیدند، لطمه یی به دختر ما نخورد. طبق هماهنگی قبلی، خانم آقا آمدند و در دفتر مدرسه او را دیدند و رفتند. چند روز گذشت و من برای کاری خدمت آقا رفتم. آقا فرمودند؛ «خانم استخاره کرده اند، جوابش خوب نبوده است.»

یک سال از این قضیه گذشت. مجدداً خانواده آقا تماس گرفتند و گفتند ما می خواهیم برای خواستگاری بیاییم. خانم بنده پرسیده بودند چطور تصمیم تان عوض شده؟ آقا گفته بودند؛ «خانم ما به استخاره خیلی اعتقاد دارد و دفعه اول چون خوب نیامده بود، ادامه مطلب...
 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/27 و ساعت 10:32 صبح | نظرات دیگران()

خورنیوز:سازمان غیر دولتی «ترانسپیرسی اینترنشنال»(شفافیت بین المللی) اعلام کرد کشورهای اسلواکی ،ایتالیا،بلغارستان، یونان و رومانی کشورهای فاسد اروپا هستند.

بر اساس گزارشی که سازمان غیر دولتی «ترانسپیرسی اینترنشنال»(شفافیت بین المللی)، منتشر کرد اسلواکی در اروپا فاسد ترین کشور است اما در مقیاس جهانی در رتبه پنجاه و شش قرار می گیرد.

ایتالیا نیز دومین کشور فاسد جهان است اما در مقیاس جهانی در رتبه شصت و سوم قرار می گیرد.
کشورهای بلغارستان ، یونان و رومانی نیز باهم در سطح اروپا جایگاه سوم و در سطح جهانی جایگاه هفتاد و یکم را به دست اورده اند.

وجود فسادهای گسترده در محافل اقتصادی و تجاری یونان و کندی فرایند قضایی دو عامل اصلی گسترش فساد در این کشور هستند.در میان کشورهای اروپایی بلژیک در مقام بیست ویکم و فرانسه در رتبه بیست و چهارم قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش،قانقاریای فساد افغانستان را کلا به کام خود کشیده است. از این نظر، وضع تنها در سومالی بدتر از افغانستان است.علت اصلی افزایش فساد ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/27 و ساعت 10:29 صبح | نظرات دیگران()

دانشگاه آکسفورد

خورنیوز:چندی پیش همان گونه در رسانه های عمومی منتشر شد دانشگاه آکسفورد اعلام کرد به یادبود ندا آقا‌سلطان که دانشجوی فلسفه بود، به دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته فلسفه بورس تحصیلی می‌دهد. این بورس که هزینه‌های کالج را پوشش می‌دهد اولویت دریافت آن با دانشجویان ایرانی است.

به گزارش " خورنیوز " پس از انتشار این خبر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با ارسال نامه ای به دانشگاه آکسفورد از اقدام این دانشگاه مبنی بر ایجاد یک بورس تحصیلی به نام "ندا آقا سلطان" انتقاد کرد. در نامه سفارت ایران آمده بود که با توجه به قرائن موجود نداآقاسلطان توسط دشمنان ایران به قتل رسیده است و آکسفورد با این اقدام عملا به یک کارزار با انگیزه سیاسی پیوسته است.

بنا بر این گزارش، بورس تحصیلی "ندا آقاسلطان" یک بورس تحصیلی دو ساله است که به دانشجویان دور? فوق لیسانس فلسفه داده می شود و مبلغ آن 4000پوند ( معادل 6600 دلار آمریکا ) است.
بورس مذکور به دانشجویان کالج کوئینز دانشگاه آکسفورد تعلق خواهد گرفت و کلی? دانشجویان مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد رشت? فلسفه می توانند تقاضای دریافت این بورس را بدهند اما در شرایط مساوی دانشجویان ایرانی تبار از اولویت برخوردار خواهند بود.

بر همین اساس، طبق اطلاعات به دست آمده توسط این خبرنگار تعداد زیادی از ایرانیان سراسر دنیا تقاضای بورس تحصیلی ندا ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/27 و ساعت 10:27 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 472827
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه