سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

خورنیوز:مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان اصفهان از بهره برداری از 13 طرح آبرسانی روستایی استان اصفهان در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی محمدی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح ‌ها در هفت شهرستان این استان می باشد، افزود: حجم سرمایه‌گذاری دولت در این طرح ‌ها بالغ بر 70 میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این طرح هاکه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، تعداد هفت طرح بزرگ آبرسانی نیز در هفته بلاهای طبیعی در آبان همین سال افتتاح شده و مردم 10 روستا در چهار شهرستان استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و دائم بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان تصریح کرد: طرح‌‌های آبرسانی به مجتمع هندو آباد و کچومثقال اردستان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال و آبرسانی به مجتمع لای‌بید شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال از مهم‌ترین طرح‌های است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدی افزود: اجرای بیش از یک‌هزار مترمکعب مخزن، لوله‌گذاری خط انتقال به حجم 110 کیلومتر، اجرای بیش از 50 کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستاها، خطوط برق و احداث چهار باب پمپاژ از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته برای بهره‌مندی روستاییان از آب آشامیدنی سالم و پایدار است.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:33 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در 9 ماهه سال جاری آمار بالای طلاق توافقی و همچنین مطالبه مهریه درصدر دعاوی دادگستری اصفهان قرار گرفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و براساس گزارش امروز روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، غلامرضا انصاری با ابراز نگرانی از این آمار گفت: در سال های اخیر میزان طلاق از رشد قابل توجهی برخوردار شده و عمده ترین علت آن خروج ازدواج از طریق سنتی به ازدواج بر مبنای دوستی و آشنایی در محیط کار، دانشگاه، ورزش، خیابان و اینترنت است.
وی افزود: در این حالت دو نامزد ازدواج بدون تحقیق و بررسی در خصوص طرف مقابل و بدون شناخت فرهنگ دینی و خانوادگی والدین خود را ملزم به تمکین به این ازدواج می نمایند که پس از مدتی کوتاه تعارض در فرهنگ و اخلاق و دین ناسازگاری باعث شروع اختلاف شده و زوجه اقدام به اجراء گذاشتن مهریه خود می نماید که با طرح این دعوی اختلاف به خانواده های دو طرف نیز سرایت می کند.
وی ادامه داد: در نهایت شکاف و جدایی بیشتر شده و شکایات کیفری، ترک انفاق و ایراد ضرب و جرح و تهدید نیز در دادسرا و دادگاه های جزایی طرح و همچنین دعاوی مطالبه نفقه و الزام به تمکین نیز در محاکم حقوقی مطرح می گردد.
انصاری با اشاره به اینکه در استان اصفهان در شهرهای مذهبی و مناطقی که بافت جمعیتی آنها یکسان و دست نخورده است آماز طلاق کمتر لکن در شهرهای پرجمعیت و کلان شهرها آمار طلاق بیشتر است تصریح کرد: در شهرستان اصفهان در بین جمعیت بومی شهر طلاق کمتر و در بین مهاجران آن طلاق بیشتر است.
این مقام مسئول دومین عاملی که موجب طلاق و جدایی می باشد را مواد مخدر و آلوده شدن زوج به این بلای خانمان سوز عنوان و بیان داشت: آمار نشان می دهد که 80 درصد طلاق ها مربوط به افراد زیر 35 سال است که معمولاً به صورت توافقی جدا می گردند و علت همانطور که ذکر شد به خاطر نداشتن شناخت زوجین از همدیگر بوده و بنابراین باید مسئولان فرهنگی و صداوسیما و رسانه ها با نشست های علمی و اجتماعی و همچنین نمایش برنامه های هنری خانواده ها را در مسیر درست انتخاب همسر سوق بدهند تا ازدواج ها بر پایه شناخت تشکیل گردد و کمتر شاهد جدایی و طلاق در جامعه باشیم.

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:32 عصر | نظرات دیگران()

خورنیوز:مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از ارائه نرخ های پیشنهادی کرایه تاکسی های تمام شده هر سفر در سال 89 تا هفته آینده به شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و براساس گزارش امروز روابط عمومی شهرداری اصفهان، علیرضا تاجمیر ریاحی با اعلام این خبر گفت: نرخ کرایه تاکسی ها سال 89 به تصویب شورای این سازمان رسیده و این نرخ ها در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در حال بررسی است و تا هفته آینده در این شورا جهت تصویب مطرح می شود.
وی با بیان اینکه در نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی ها برای سال آینده تمام جزئیات از هزینه های خورو گرفته تا هزینه های معیشتی رانندگی مدنظر بوده تا نرخ کرایه ها نرخی منصفانه باشد اظهار کرد: بعد از تصویب شورای اسلامی شهر میزان افزایش و تغییر در نرخ تاکسی های این کلان شهر اعلام خواهد شد.
مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: طرح هدفمند کردن یارانه ها تأثیر منفی بر حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسیرانی نداشته باشد و یارانه ها مانند تمام دنیا به این بخش اختصاص یابد تا هزینه های سفر با وسایل نقلیه عمومی برای شهروندان افزایش نیابد.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:32 عصر | نظرات دیگران()

دهه فجر
خورنیوز:همزمان با سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از 40 برنامه فرهنگی و مذهبی در کمیته های تخصصی شهرستان خوروبیابانک برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سید حکمت عبادی مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی شهرستان خوروبیابانک با اشاره به این موضوع گفت: از مجموع این 40 برنامه 28 برنامه در طول دهه فجر برگزار می شود.
وی با اشاره به نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در شهرستان خوروبیابانک گفت: زنگ انقلاب 12 بهمن ماه در تمامی مدارس نواخته خواهد شد و در مدارس دخترانه صبحگاه مشترک به صورت هماهنگ برگزار می شود.
عبادی در ادامه تصریح کرد: تهیه بسته های فرهنگی، دیدار خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و توزیع سبد غذایی به خانواده های تحت حمایت را از جمله برنامه های ستاد دهه فجر در شهرستان خوروبیابانک عنوان کرد.
مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی شهرستان خوروبیابانک از دیگر برنامه های این ستاد را اعزام کاروان نیکوکاری به روستاهای محروم اعطای وام قرض الحسنه به افراد متقافی بدون کارمزد، برگزاری مسابقات قرآنی و… دانست.
گفتنی است 12 کمیته تخصصی بر اجرای این برنامه ها نظارت دارد.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 9:25 صبح | نظرات دیگران()

دهه فجر
خورنیوز:با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال 12 طرح آموزشی عمرانی همزمان با دهه فجر در شهرستان خوروبیابانک به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حسن فیروزی فرماندار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به این مطلب گفت: این طرح ها در شهرهای خود، جندق، فرخی و روستاهای قادر آباد، ایراج، هنتومان، بیاضه، بازیاب و مصر به بهره برداری می رسد.
فیروزی در ادامه گفت: مدرسه زنده یاد قنبری، آزمایشگاه مرکزی و نمازخانه مدرسه حضرت امام خمینی(ره) از جمله طرح
هایی است که در شهر خور به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: توسعه مدرسه 15 خرداد شهر جندق، خانه عالم و سالن ورزشی شهر فرخی، مدرسه شهر رئیسی، روستای قادرآباد، اردوگاه شهید فهمیده روستای ایراج و خانم عالم روستای هفتومان از جمله طرح هایی است که در دهه فجر در این شهرها به بهره برداری می رسد.
فرماندار شهرستان خوروبیابانک از دیگر طرح های این شهرستان را که در دهه فجر به بهره برداری می رسد را ساختمان های محیط زیست شهر خوروبیابانک و روستای بیاضه، تلفن روستاهای مصر و بازیاب و همچنین بهره برداری از راه روستای آب گرم به اردیب از طرح هایی است که در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می شود.



 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 9:16 صبح | نظرات دیگران()

خورنیوز:رئیس حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از برنامه های صدا و سیما در هفته اول
ماه صفر ابراز داشت: بنابر اقوال معتبر، هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام
حسن مجتبی (ع) است، ولی متاسفانه برنامه‌های تلویزیون در این دو روز به
برنامه‌های جشن میلاد امام موسی ابن جعفر (ع) متمرکز بود، در حالی که حوزه
علمیه و بزرگان و مردم مشغول عزاداری بودند. 


به گزارش خبرگزاری
ایلنا، مدیر حوزه‌های علمیه، شب گذشته در نشست اساتید سطح عالی حوزه در
مدرسه عالی دارالشفای قم، با انتقاد شدید از برنامه های صدا و سیما در
هفته اول ماه صفر، گفت: بنابر اقوال معتبر، هفتم ماه صفر سالروز شهادت
امام حسن مجتبی (ع) است، ولی متاسفانه برنامه‌های تلویزیون در این دو روز
به برنامه‌های جشن میلاد امام موسی ابن جعفر (ع) متمرکز بود، در حالی که
حوزه علمیه و بزرگان ‌و اساتید به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل
بودند و دستجات عزاداری و سینه زنی در خیابان‌های قم در حرکت بود. 

وی
تاکید کرد: این دو‌گانگی باید برطرف شود و در روزی که امر دایر باشد در
اینکه عزادار باشیم یا شادی کنیم، اهتمام به عزاداری والاتر است؛ چرا که
اگر خود امام موسی کاظم (ع) ‌‌هم بودند، امروز را عزاداری می‌کردند. 

با
بیان اینکه اگر بخواهیم حوزه علمیه قم تقویت شود، باید ابتدا حوزه‌های
شهرستان‌ها را تقویت کنیم افزود:در حال حاضر زمینهادامه مطلب...
 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 9:13 صبح | نظرات دیگران()


خورنیوز:به گزارش تصویری از صحنه‌هایی از این فیلم به روایت سینمای ما توجه فرمایید:
کارگردان: تهمینه میلانی
نویسنده: تهمینه میلانی
سال تولید: 1388
بازیگران: لادن مستوفی – مهناز افشار – السا فیروزآذر – بهاره افشاری – اکبر عبدی – سیاوش طهمورث – حامد بهداد
سایر
عوامل: تهیه کننده: محمد نیک بین فیلمنامه‌نویس: تهمینه میلانی صدابردار:
اسحاق خانزادی صداگذار: حسین ابوالصدق طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم چهره
پرداز: جلال الدین معیریان فیلمبردار: علیرضا زرین دست تدوینگر: مستانه
مهاجر موسیقی: ناصر چشم آذر مدیر تولید: محمدصادق آذین 

خلاصه داستان:
چهار زن بزهکاری که تازه از زندان آزاد شده اند با شناسایی مردان ثروتمند متاهل از ایشان اخاذی می کنند.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 9:7 صبح | نظرات دیگران()
???

??? ?ی?? ??? ??
 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/11/4 و ساعت 8:3 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2      
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 103
مجموع بازدیدها: 473429
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه