سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

خورنیوز:محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها مطرح کرده است.

متن نامه به این شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت؛
شجاعتِ دولت در اعلام آمادگی برای اجرا و دقت نظرِ نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در اصلاح لایحه هدفمند کردن یارانه ها، شایان تقدیر است. با این وجود، در جامعه کارشناسان و اقتصاددانان، نسبت به این قانون، انتقاداتی جدی وجود دارد.به عنوان مثال در ماده یک لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی( بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سایر مشتقات نفت)

اولاً: با قیمت‌های جهانی گره زده شده و چون قیمت حامل‌های انرژی با قیمت تمامی کالاها و خدمات و همچنین با دستمزدها و اجاره‌ها مرتبط است همه آن‌ها با قیمت‌های بین‌المللی گره می‌خورد و در این صورت، نه تنها درآمدهای ملی، متأثر از اقتصاد جهانی ( فروش نفت خام ) هستند، بلکه هزینه‌ها و مخارج ملی کشور نیز از اقتصاد جهانی متأثر خواهند شد؛ لذا تأثیر اقتصاد جهانی بر اقتصاد داخلی، بیشتر از گذشته خواهد شد.

ثانیاً: در قانون، کفِ قیمت‌ها تعیین شده و سقف آن باز است و چون این موضوع در اختیار دولت و به صورت دستوری تعیین می‌شود از ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/9/1 و ساعت 5:0 عصر | نظرات دیگران()

بنزین

خورنیوز:معاون صنایع و انرژی ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت از کاهش سهمیه بنزین خودروها از بامداد امروز یکشنبه خبر داد.

به گزارشخورنیوزاز ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت، "علی ربیعی" افزود: در آذر ماه امسال برای خودروهای بنزینی آموزشگاه‌های رانندگی 300 لیتر، خودروهای دو گانه ‌سوز آموزشگاه‌های رانندگی 200 لیتر، خودرو بنزینی آژانس 300 لیتر، دوگانه ‌سوز آژانس 200 لیتر، تاکسی بنزینی 500 لیتر و دو گانه سوز CNG-LPG معادل200 لیتر، خطی بین شهری بنزینی 750 و دوگانه سوز 500 لیتر، مسافربر شخصی بنزینی 300 و مسافربر شخصی دو گانه ‌سوز 200لیتر، وانت نوع یک بنزینی200 و وانت نوع یک دو گانه ‌سوز100 لیتر، وانت نوع 2 بنزینی400 و وانت نوع 2 دو گانه ‌سوز200 لیتر، کامیونت بنزینی400 و کامیونت دو گانه ‌سوز200 لیتر، دستگاههای عمومی بنزینی 100 لیتر و دستگاههای عمومی دو گانه ‌سوز 100لیتر سهمیه تعیین شده است.

ربیعی گفت:‌ در این مدت سهمیه تاکسی بنزینی 150 لیتر، مسافربر شخصی بنزینی 250 لیتر و آژانسهای بنزینی و دو گانه ‌سوز هر کدام 100 لیتر نسبت به دوره قبلی کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت تاکسی های بنزین سوز متناسب با گروه‌بندی شهری که توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و وزارتخانه‌های نفت و کشور تعیین می‌شود، افزود: سهمیه بنزین این گروه حداکثر 500 لیتر در ماه خواهد بود.

ربیعی با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای معمولی 100 تومان و سوپر 150 تومان تعیینادامه مطلب...

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/9/1 و ساعت 4:57 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2      
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 31
مجموع بازدیدها: 472960
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه