سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

 

خورنیوز:کمتر از 4 روز دیگر بزرگترین تورنمت فوتبالی جهان در جنوبی‌ترین نقطه قاره سیاه آغاز می‌شود. مهمترین و شاید هم جذاب‌ترین پرسش این دوره مانند دوره‌های دیگر این است که چه تیمی فاتح جام می‌شود؟ 
باحضور تیم‌های قدرتمند در آفریقای جنوبی پیش‌بینی درباره قهرمان جام جهانی قدری دشوار است. گفته می‌شود تیم‌های برزیل، آلمان، اسپانیا و انگلیس شانس اول تصاحب عنوان قهرمانی را دارند.

پیش بینی درباره فاتح جام نوزدهم
در این میان اظهارات شخصیت‌های حاضر در جام جالب توجه است. دیه‌گو آرماندو ‌مارادونا بازیکن جادویی سال‌های دور و سرمربی کنونی آرژانتین از جمله کسانی است که به پیشگویی علاقه‌ای وافر دارد. مارادونا در بدو ورودش به آفریقای جنوبی از قهرمانی تیمش حرف زد و گفت که برای کسب قهرمانی به آفریقای جنوبی آمده است.

همچنین مارادونا در اظهار نظری دیگر عنوان کرد: آرژانتین با اقتدار در گروه B اول خواهد شد.

او در ادامه به بررسی وضعیت تیم‌های گروهB پرداخت و کره جنوبی را پس از آرژانین از شانس‌های صعود به مرحله بعد دانست.

مارادونا درباره وضعیت حریفان دیگر آرژانتین در جام جهانی گفت: یونان با توجه به بحران اقتصادی شرایط چندان خوبی ندارد. آنها به دنبال تکرار موفقیت یورو 2004 هستند. موفقیتی که چندان محتمل به نظر نمی‌رسد. در عین حال آنها تیم بسیار جنگنده‌ای هستند و نباید آنها را دست کم بگیریم.

مارادونا در ادامه گفت: نیجریه هم بعد از تغییرات زیاد در کادر فنی شرایط چندان مطلوبی ندارد، با وجود این که سرمربی این تیم اعلام کرده است بهترین تیم تاریخ فوتبال نیجریه را در اختیار دارد اما من فکر می‌کنم در جام جهانی راه به جایی نخواهند برد.

اما این فقط مارادونا نبود که درباره قهرمان جام سخن گفت بلکه بعد از او ستاره بلا منازع تیمش، لیونل مسی هم دراین باره سخن گفت.

لیونل مسی، ستاره تیم بارسلونا و تیم ملی آرژانتین، معتقد است که تیم ملی انگلیس در کنار اسپانیا و برزیل، قدرتمندترین تیم های حاضر در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هستند.

مسی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت:" من در حال حاضر فکر می کنم که قوی ترین تیم هایی که به جام جهانی رسیده اند، انگلیس، برزیل و اسپانیا هستند. آنها تیم هایی بسیار قدرتمند و منسجم هستند و به راحتی به این مسابقات راه پیدا کردند. من دعا می کنم و امیدوارم که این جام جهانی برای من و آرژانتین خوب پیش برود و بتوانیم با قهرمانی در این جام، انتظارات مردم را برآورده کنیم.برای من پوشیدن پیراهن تیم ملی بسیار ارزشمند است. فکر می کنم بازی کردن با این پیراهن مسئولیت زیبایی است. به ویژه با این هواداران متعصب فوتبالی که ما داریم."

اما جالب‌ترین اظهار نظر را در این مورد داوید ویا مهاجم بارسا کرد و گفت اسپانیا جزو مدعیان قهرمانی در جام جهانی 2010 به شمار نمی‌آید و برزیل، آلمان و انگلیس مدعیان جام نوزدهم هستند.

ویا گفت: در واقع مدعی بودن برای ما عادی است. ما تنها روی بازی‌هایمان تمرکز داریم. علاوه بر این علاقه‌ای به این موضوع نداریم که آیا جزو مدعیان هستیم یا نیستیم. در پایان می‌خواهیم در دیدار پایانی باشیم و نه اینکه تنها یک مدعی قهرمانی بوده باشیم.

برزیل؛ درگیری کاکا در تمرین
تیم ملی برزیل با کسب 5 قهرمانی در تمام ادوار جام‌های جهانی پر افتخارترین تیم حاضر در جام نوزدهم است. سرمربی این تیم در تصمیمی عجیب رونالدینیو را به تیم دعوت نکرد. اما از اردوی این تیم خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد.

دومین جلسه تمرینی تیم ملی برزیل در اردوی این تیم در دبیرستان رندبورگ آفریقای جنوبی طبق برنامه پیش نرفت، چرا که درگیری کوچکی میان کاکا و فلیپه ملو، در پی تکل خشن ستاره باشگاه یووه رخ داد.

ملو در جریان دیداری تمرینی، تکل خشنی را برروی پای کاکا رفت و همین موضوع موجبات عصبانیت کاکا را فراهم آورد. دراین میان و در حالی که ملو پشت سر هم از هم تیمی‌اش عذرخواهی می کرد، کاکا تا حدی عصبانی شد که از زمین بازی خارج شد .اوضاع متشنج شد و بدین ترتیب تعدادی از اعضای تیم ملی برزیل وارد عمل شدند تا از بالا گرفتن ماجرا جلوگیری کنند.

نگرانی کاکا بیشتر به این دلیل بود که او به تازگی از بند مصدومیتی نسبتا طولانی رها شده و از تکل خشن هم تیمی اش به شدت آزرده خاطر شد. کاکا قادر نخواهد بود تا در دیدارهای دوستانه تیمش که در روزهای دوم و هفتم ژوئن مقابل زیمبابوه و تانزانیا برگزار می شود به میدان برود؛ چرا که هنوز به اوج آمادگی اش نرسیده است.

سوال ژرمن‌ها؛ چه کسی جایگزین بالاک می‌شود؟
آلمان‌ها با سرمربی خوش فکر و البته خوش تیپ خود به دنبال این هستند کاری را که در خانه از توان انجام آن برنیامدند، در آفریقای جنوبی به انجام برسانند. تیمی که گفته می‌شود همیشه در مسابقات جام جهانی بخت یارشان است، پیش از شروع بازی‌ها بد شانسی آوردند و موثرترین بازیکن خودشان را به دلیل مصدومیت از دست دادند. 

حال مهمترین سوالی که ذهن یوآخیم لو را مشغول کرده این است؛ چه کسی جایگزین بالاک می‌شود؟

سرمربی آلمان اعتقاد دارد سامی خدیرا قادر به پرکردن جای خالی میشاییل بالاک است. 

لو گفت: با وجودی که مقابل مجارستان سامی خدیرا تنها یک نیمه بازی کرد ولی من تحت تاثیر بازی او قرار گرفتم و تصورم این است که می‌تواند بالاک جدید تیم شود. خدیرا خیلی خوب بازی کرد و مورد تحسین من قرار گرفت. او در ایجاد سازماندهی در خط میانی نقش بسزایی داشت واین کار را بسیار خوب انجام داد.

فروش صد هزار بیلط در کمتر از دو روز
کمتر از دو روز حدود یکصد هزار بلیط مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 افریقای جنوبی پیش فروش شد.

فیفا اعلام کرد بلیط چهارده مسابقه فوتبال جام جهانی، ازجمله مسابقه پایانی ،‌مسابقه نیمه نهایی و کلیه بازیهای تیم ملی افریقای جنوبی کاملا به فروش رفته است.

نود هزار بلیط اضافی، که عموما ازطرف حامیان مالی فیفا عرضه شده بود،جمعه به جمع بلیطهای ارائه شده اضافه شد.

بگفته ژروم والکه دبیرکل فیفا میزان فروش بلیطهای این دوره از جام جهانی، هم اکنون به میزان فروش دور قبل جام جهانی المان یعنی نزدیک نود و هفت درصد در سال دو هزار و شش نزدیک می شود.

والکه تاکید کرد فیفا از استقبال گسترده طرفداران فوتبال که بسیاری از انان به مدت دو روز در صف انتظار مانده بودند بسیار خرسند است.

آسیایی‌ها به دنبال خرید حق پخش مسابقات
در آستانه‌ی آغاز جام جهانی فوتبال، شبکه‌های تلویزیونی کشورهای آسیایی، هم‌چنان به‌دنبال خرید حق‌ پخش این مسابقات هستند.

در شرایطی که مدت‌ کمی تا برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی باقی‌مانده، شبکه‌های تلویزیونی دولتی و خصوصی قاره آسیا هم‌چنان به‌دنبال خرید حق پخش این بازی‌ها هستند.

به گزارش ایشیامدیا، تا به‌حال امتیاز پخش این مسابقات توسط شبکه‌های تلویزیونی در کشورهای عربی، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، چین و چند کشور دیگر خریداری شده و سایر کشور‌ها نیز به‌دنبال خرید حق پخش تلویزیونی این مسابقات هستند.

برزیل، اسپانیا و انگلیس، 3 بخت‌ نخست قهرمانی
ارزیابی‌های پایگاه اینترنتی «کاسترول» نشان می‌دهد برزیل بیشترین بخت را برای رسیدن به قهرمانی در جام‌جهانی فوتبال دارد. این پایگاه اینترنتی در ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده که برزیل ‌35 درصد شانس حضور در دیدار پایانی جام‌جهانی را دارد. 

کاسترول پیش‌بینی کرده برزیل به احتمال ‌7/91 درصد راهی دور یک‌هشتم نهایی خواهد شد و با احتمال ‌7/67 درصد به دور یک‌چهارم نهایی خواهد رسید.

احتمال حضور پرافتخارترین تیم دوره‌های گذشته جام‌جهانی در نیمه‌نهایی بر اساس برآوردهای کاسترول ‌8/48 درصد است. کاسترول شانس قهرمانی برزیل را هم ‌6/23 درصد می‌داند. 

این پایگاه اینترنتی شانس قهرمانی آرژانتین را ‌5/7 درصد، انگلیس ‌4/10 درصد، هلند ‌1/10 درصد، فرانسه ‌6/2 درصد، آلمان ‌8/5 درصد و شانس اسپانیا را ‌1/16 درصد دانست. ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی نیز ‌6/3 درصد شانس قهرمانی دارد. تحلیل عملکرد تیم‌ها و بازیکنانشان اساس پیش‌بینی کاسترول را تشکیل می‌دهد.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 89/3/17 و ساعت 10:9 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 33
مجموع بازدیدها: 472524
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه