سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

خورنیوز:طبق آخرین تعرفه خدمات همراه اول شامل مکالمه، پیامک و غیره استفاده از سرویس و گزارش تایید دریافت پیامک هزینه‌ای ندارد و محل ثبت‌نام به‌عنوان مبدا مخابراتی مشترک شناخته می‌شود که درصورت خروج مشترک از محدوده جغرافیایی مبدا و ورود به شهر دیگر، هنگام برقراری تماس به ازای هر دقیقه مکالمه مبلغی معادل دو پالس مکالمه تلفن همراه علاوه بر تعرفه‌های مذکور به عنوان هزینه‌ جابه‌جایی محاسبه می‌شود.

 

به گزارش خورنیوز تعرفه‌ خدمات سیم‌کارت دایمی همراه اول به گونه‌ای است که نرخ یک دقیقه مکالمه (در ساعت پیک یعنی از 8 تا 21) از این سیم‌کارت به سیم‌کارت دایمی یا اعتباری و یا تلفن ثابت 447 ریال و در ساعات غیرپیک (21 تا 8) جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 358 ریال است؛ تعرفه‌های خدمات سیم‌کارت دایمی همراه اول در مورد نرخ یک دقیقه مکالمات بین‌ شهری طبق موارد فوق در ساعات پیک 760 ریال و غیر پیک 536 ریال است.


اما تعرفه‌ استفاده از سرویس صندوق پستی مانند مکالمه محاسبه می‌شود که البته این هزینه برای گوش کردن پیغام‌ها است یعنی اگر با تلفن همراهی تماس گرفته شده و پیغامی گذاشته شود و مشترک به این پیام‌ها گوش نکند هزینه‌ای برای وی محاسبه نمی‌شود ولی به همان میزانی که مشترک به این پیام‌ها گوش دهد هزینه برای وی محاسبه می‌شود.
گفتنی است هزینه‌ استفاده از سرویس دایورت نیز (انتقال تماس‌ها) به اندازه‌ مکالمه است یعنی به هر میزانی که از این سرویس استفاده شود مثل تعرفه‌ مکالمه محاسبه می‌شود. این تعرفه‌ها در مورد سیم‌کارت اعتباری همراه اول از این سیم‌کارت به سیم‌کارت‌های اعتباری، دائمی و تلفن ثابت، در ساعات پیک و مکالمه‌ استانی 670 ریال و ساعات غیر پیک، جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 536 ریال است و بین استانی در ساعات پیک 1139 ریال و در ساعات غیرپیک 804 ریال و هزینه‌ ارسال پیامک فارسی 106 ریال و لاتین 264 ریال است.

اما سقف تعرفه برای ارسال هر پیام به صورت MMS مبلغ 100 تومان است یعنی مشترکان می‌توانند پیام‌های تصویری و صوتی خود را با حجم حداکثر 100 کیلوبایت ارسال کنند؛ یعنی هر کیلوبایت برای مشترک یک تومان هزینه دارد و سرویس GPRS در زمان اوج ترافیک (پیک) از ساعت 8 الی 23 به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 8/14 ریال و در زمان غیر اوج ترافیک از ساعت 23 الی 8 روز بعد و همچنین روزهای تعطیل به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات 4 ریال محاسبه می‌شود.
تعرفه‌ پیام‌های فارسی از 20 اسفندماه گذشته به مبلغ 89 ریال و پیامک‌های لاتین از ابتدای تیرماه جاری به مبلغ 222 ریال محاسبه می‌شوند اما تعرفه‌ بسیاری از خدمات مانند تغییر نشانی در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری 15هزار ریال، تعویض سیم‌کارت سوخته و مفقود شده در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری 50 هزار ریال، تغییرنام در سیم‌کارت‌های اعتباری 5 هزار ریال و در سیم‌کارت‌های دائمی 50 هزار ریال، وصل مجدد هر بار 20 هزار ریال، وصل سرویس پیامک در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری به صورت رایگان و سرویس محدودیت‌ مکالمه ماهانه شش هزار ریال است. تعرفه‌ دیگر خدمات همراه اول شامل سرویس نمابر، ماهانه 50 هزار ریال، سرویس دیتا، ماهانه 50 هزار ریال، ارایه‌ ریز مکالمات، هر صفحه 500 ریال، درخواست رمز Puk، رایگان، حذف بدهکاری و صدور قبض اصلاح شده (قبل از مهلت پرداخت) رایگان است. درخواست اصل آدرس رایگان، وصل سرویس صندوق پست صوتی، 10 هزار ریال، فعال‌سازی سرویس انتظار مکالمه رایگان، فعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه رایگان است و ارائه صورتحساب المثنی مبلغ دو هزار ریال است که مشترک باید در همان محل و در دفاتر پرداخت کند در واقع تنها مبلغی است که مشترک باید به صورت نقدی پرداخت کند.
به گزارش ایسنا از نکات قابل توجه برای مشترکان شامل خلاف مقررات بودن دریافت هرگونه وجه نقد بابت خدمات مذکور توسط دفاتر بخش خصوصی و لحاظ آن در صورتحساب دوره‌ای (البته به استثناء ارائه صورتحساب المثنی که مبلغ دو هزار ریال است و مشترک باید در همان محل و در دفاتربه صورت نقدی پرداخت کند). تاکید به دریافت رسید برای پیگیری خدمات مورد تقاضا از دفاتر بخش خصوصی هم از دیگر موارد تاکید شده است؛ همچنین در ایام تعطیل و ساعات غیراداری در تهران، ادارات مشترکان رسالت و ستارخان تا ساعت 23 صرفا به منظور قطع و تعویض سیم‌کارت مفقودی آماده سرویس‌دهی است.



 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 87/10/11 و ساعت 7:42 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 64
مجموع بازدیدها: 474628
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه