سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

خورنیوز:طولانی ترین تونل درون شهری خاورمیانه بانام شهید سردار "آقاخانی" روز پنجشنبه طی آیینی در اصفهان افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خورنیوز،این تونل به منظور ساماندهی حلقه دوم ترافیک شهری اصفهان با هزینه ی بالغ بر112 میلیارد ریال احداث شده است.
شهردار اصفهان عمر این تونل را بیش از یکصد سال پیش بینی کرده است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان در آیین افتتاح این تونل گفت: طول کل پروژه یکهزار و150 متر است که700 متر آن طول تونل می باشد.
به گفته"علیرضا قاری قرآن"،عرض تونل 17 مترشامل دو باند رفت و برگشت است.


وی افزود:تیم های تخصصی در سه نوبت کاری، پروژه تونل زیرگذر شهید آقاخانی را درمدت هشت ماه یعنی شش ماه زودتر از برنامه زمان بندی شده انجام دادند.
وی تصریح کرد: در اجرای پروژه 935 شمع، 22 پل و 900 مترمربع سرامیک کاری انجام شد که این سرامیک کاری در دیواره تونل نقش مهمی در زیبایی این پروژه دارد.
وی گفت:تمامی ابعاد کیفی در احداث تونل با به کارگیری استاندارد لازم و استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخت وساز رعایت شده است.
قاری قرآن از استفاده از سرامیک و جدول رنگی در دیواره ها و رفیوژ میانی تونل برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار داشت: این ویژگیها علاوه بر کیفیت باعث زیبایی و همسان سازی پروژه با محیط اطراف می شود.
وی با بیان این که 45 پیمانکار مختلف،اجرای طرح احداث پروژه شهید آقاخانی را برعهده داشتند، گفت31: پیمانکار ماشین آلات نیز در این طرح مشغول فعالیت بودند و به صورت ماهانه پنج هزار نفر روز درکارگاه اجرای تونل زیرگذر هشت بهشت ـ نورباران فعالیت کردند.
با احداث تونل زیرگذر شهید سردار آقاخانی از ورود روزانه یکهزار کیلوگرم گازسمی مونواکسیدکربن به هوای شهر اصفهان جلوگیری و روزانه به طور متوسط شش هزار لیتر بنزین نیز صرفه جویی می شود.
یکی ازمهمترین ویژگی های تونل زیرگذرشهیدآقاخانی روانسازی ترافیک در حلقه دوم ترافیک و محدوده شرقی شهر اصفهان می باشد و با اجرای آن میانگین سرعت تردد وسایط نقلیه در محور شرقی حلقه دوم ترافیک شهری از 17 کیلومتر به 29 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.
همچنین افزایش سرعت دسترسی از مبدا به مقصد برای بیش از یکصد هزار مسافر اتوبوسرانی در روز نیز از دیگر مزایای احداث تونل زیرگذر شهید سردار آقاخانی به حساب می آید.
در آیین افتتاح این پروژه عظیم "مهدی چمران" نایب رییس عالی استانها و رییس شورای اسلامی شهر تهران و نیز اعضای شورای های اسلامی کلانشهرهای کشور حضور داشتند.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در جمعه 87/10/13 و ساعت 8:23 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 80
مجموع بازدیدها: 474580
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه