سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

آخرین اخبار استان

خورنیوز:گلپایگان نخستین تولیدکننده شیر در کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گلپایگان نخستین تولیدکننده شیر در کشور است.

محمدرضا نریمانی امروز در گلپایگان اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در استان اصفهان مسئله کمبود آب است و برای یک کشاورزی پایدار باید اصلاح آبیاری نوین را در برنامه داشته باشیم.
وی افزود: در استان اصفهان 37 هزار هکتار از زمین‌ها به روش اصلاح آبیاری داشته‌ایم یعنی نصف عملکرد قبل و بعد از انقلاب را در یک سال انجام دادیم و تاکنون 12 هزار هکتار یعنی 67 درصد از اهداف ما تحقق پیدا کرده است.
وی بیان داشت: بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات نهایت همکاری و مساعدت را داشته است، در برنامه پنجم هم پیش‌بینی20 هزار هکتار و در مجموع یک صد هزار هکتار را به روش آبیاری تحت فشار انجام خواهیم داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در همین راستا کانال‌های آبیاری و ایزولاسیون انهار در استان میانگین سالی 90 کیلومتر کار صورت گرفته است و از دهه فجر 87 تا 88 برنامه 500 کیلومتری انتقال آب در لوله را خواهیم داشت و تقریبا 5 و نیم برابر نسبت به میانگین سال گذشته بیشتر است و صرفه جویی در آب می‌تواند اثرگذار باشد.
وی در مورد تعاونی‌های تولید گفت: تشکیل تعاونی‌های تولید برای افزایش بهره‌وری در واحد سطح را راهکار اساسی می‌دانیم و در شهرستان گلپایگان هم دو تعاونی با 2 هزار هکتار در دست تشکیل داریم.
نریمانی ادامه داد: 37 تعاونی تولید در استان وجود دارد که 18 درصد از اراضی باغی را زیر پوشش قرار داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: 560 هزار هکتار اراضی باغی در استان وجود دارد که همگی به زیر کشت می‌روند و تولید در سال‌های نرمال 5/6 میلیون تن انواع محصولات تولید زراعی، باغی و دامی است.
وی تصریح کرد: استان اصفهان در تولید گوشت مرغ مقام اول، در تولید شیر، جو و پیاز مقام دوم و در سیب زمینی و عسل مقام سوم کل کشور را به خود اختصاص داده است.
نریمانی خاطرنشان کرد: در شهرستان گلپایگان با 30 هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه 270 هزار تن محصولات زراعی و باغی و 103 هزار تن محصولات دامی را داراست و در تولید شیر گلپایگان مقام اول را کسب کرده است.
وی گفت: در طول سال 82 هزار تن شیر تولید می‌شود که این مقدار شیر از 63 هزار راس دام سنگین و 110 هزار راس دام سبک به‌دست می‌آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس آمار سرشماری سال 1385جمعیت استان اصفهان را 4 میلیون و 560 هزار نفر است که کل جمعیت شاغل استان یک میلیون و 400 هزار نفر بوده است که 159 هزار نفر معادل 3/11 دهم درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار بوده و مابقی در بخش‌های خدمات، تجارت و بازرگانی به کار مشغول است

 

خورنیوز:مجتمع تجاری‌سازی فناوری اصفهان آماده بهره‌برداری است

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از افتتاح مجموعه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این شهرک با عنوان مجتمع تجاری سازی فناوری خبر داد.

به گزارش خورنیوز و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قاسم مصلحی گفت: در راستای توسعه فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی موجود در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مجتمع تجاری‌سازی فناوری در فضایی به مساحت 3 هزار متر مربع طراحی شده و دارای 19 واحد فناوری آزمایشگاهی و کارگاهی است. <**ادامه مطلب...**>
وی افزود: این مجتمع تجاری‌سازی با هدف حمایت و گسترش فعالیت‌های فناورانه موسسات مستقر در شهرک ایجاد شده است.
مصلحی ادامه داد: این مجتمع دارای سه فضای 225 متر مربعی و 16 واحد 125 متر مربعی است و هر یک از این فضاها دارای یک سالن، سرویس بهداشتی، دفتر اداری، آبدارخانه و یک فضای مشخص برای انبار و یا هر خدمات دیگر است.
وی اظهار داشت: در صورت نیاز واحدهای فناوری به فضای بیشتر، دیوارهای تعدادی از واحدهای کوچک قابلیت مونتاژ شدن را دارد تا به فضای جنبی خود متصل شود و همچنین پیش‌بینی پلیت، برای اتصال جرثقیل سبک با ظرفیت حداکثر تحمل دو تن نیز در آن شده است.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هر یک از فضاهای مجتمع تجاری‌سازی فناوری دارای انشعاب‌های آب، گاز، برق سه فاز، شبکه فیبر نوری و لوله‌کشی برای فشار باد است، گفت: جاده‌های دسترسی به این مجتمع نیز آسفالت شده و فضای سبز آن نیز زیرپوشش آبیاری تحت فشار است.
وی افزود: مجتمع تجاری‌سازی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و محوطه آن، آماده بهره‌برداری است و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/3 و ساعت 5:3 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 474379
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه