سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

شهرداری

خورنیوز:معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: میدان «عتیق» به عنوان یکی از میدان‌های سه‌گانه این کلانشهر به منظور روایتگر بخشی از تاریخ نصف جهان احیا می‌شود.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان، جمال‌الدین صمصام شریعت با بیان این مطلب افزود: بخش تاریخی طرح احیای میدان عتیق در مرحله طراحی با توجه به نزدیک بودن با بدنه میدان با بافت‌هایی مثل مسجد جامع، مسجد علی و هارونیه لحاظ شده و به صورت شاخص و ویژه تمام نقشه‌های فاز یک و دو و حتی نقشه‌های ساده و زیرساخت‌ها به تصویب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و اصفهان رسیده همچنین مجوز خاکبرداری با نظارت و اجازه این سازمان بوده است.
وی با بیان اینکه میدان عتیق به پیاده‌رو با کاربری توریستی و تاریخی تبدیل می‌شود، اظهار داشت: در این حالت عبور خودرو مترو از زیر میدان انجام می‌شود و ایستگاه‌های لازم در خارج از میدان تعبیه می‌شود، همچنین پارکینگ‌ها نیز در زیرگذرها در نظر گرفته شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان فضای اطراف طرح احیای میدان عتیق را با مساحت 32 هکتار در قالب مجموعه‌ای از مکان‌های فرهنگی، توریستی، تجاری و مراکز اقامتی دانست و تصریح کرد: امید است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای شکل‌دهی فضاهای اطراف میدان عتیق این ماکان به قطب توریستی تبدیل شود.
صمصام شریعت احیای میدان عتیق را به طور کامل منوط به اختصاص اعتبارات دولتی دانست و گفت: برای توسعه و شکل‌دهی بافت اطراف میدان عتیق باید برنامه‌هایی تدوین شود تا جاذبه‌هایی به صورت همخوان و هماهنگ با این فضای تاریخی و توریستی ایجاد شود.
وی هدف اصلی اجرای طرح میدان عتیق را جذب توریست عنوان کرد و ادامه داد: بازگرداندن حیات به بافت تاریخی، ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران، استفاده بهینه از بافت فرسوده و درآمدزایی برای شهر اصفهان از اهداف اصلی این طرح است.
صمصام شریعت میدان «عتیق» را به عنوان یکی از میدان‌های سه‌گانه اصفهان برشمرد و تصریح کرد: این میدان بیانگر قسمتی از تاریخ نصف جهان است و در آینده اصفهان مجموعه‌ای از میادین از جمله میدان نظام جمهوری اسلامی را دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در پایان اضافه کرد: قسمتی از اراضی کف میدان عتیق آزادسازی می‌شود و بخش دیگر نیز در طرح بدنه‌سازی تغییر کاربری می‌یابد و فضاهای اضافه شده به میدان در قالب حدود 20 طرح توسط مشارکت مالکان، شهرداری با سرمایه‌گذار تحقق می‌یابد

 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 11:21 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 474388
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه