سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

جو

خورنیوز:کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی نایین گفت: از اواخر مهر ماه سال جاری کاشت جو در این شهرستان آغاز شده است.

مجتبی الهی صبح امروز در جمع کشاورزان نایینی که در اداره جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کاشت جو در سطح 490 هکتار از اراضی شهرستان از اواخر مهر ماه سال جاری آغاز شده است.
وی افزود: به دلیل خشکسالی و کمبود نزولات جوی سال قبل و نیاز کم آبی این محصول و مقاومت بیشتر به شوری آب در مقایسه با گندم، کشاورزان این شهرستان تمایل بیشتری به کاشت جو دارند.
کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهادکشاورزی نایین خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با ترویج یک رقم جو به نام جو رودشت یا جو هسته‌ای، در منطقه دق سرخ شهرستان نایین و به ویژه مزرعه کویر، عملکرد این رقم جو حدود 7 تن در هکتار بوده است.
الهی ادامه داد: در این راستا این بذر برای کاشت و تکثیر در اختیار کشاورزان خبره قرار گرفت که در سال زراعی گذشته نیز با وجود شرایط حاد خشکسالی از عملکرد نسبتا مطلوبی برخوردار بوده است.
وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم همان طور که در سال‌های قبل، بذر جو لاین 40 یا رقم سهیل با عملکرد 5/6 تن در هکتار در این شهرستان تولید شده و به شهرستان‌های کویری مجاور مانند اردستان، آران و بیدگل، کاشان و شهرضا ارسال شده است، در سال‌های آینده نیز بتوانیم بذر این رقم جو رودشت را به سایر شهرستان‌ها ارسال کنیم.
کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی نایین تصریح کرد: متوسط عملکرد جو در این شهرستان با وجود خاک و آب شور و سایر شرایط نامساعد 2/4 تن در هکتار است که در سال قبل با کاشت جو رقم رودشت عملکرد 7 تن در هکتار نیز در شهرستان وجود داشته است


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 88/8/6 و ساعت 11:32 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 474369
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه