سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31

بدون عکس

خورنیوز:زندانبان زندان رجایی شهر کرج در حالی به اتهام ورود مواد مخدر به زندان محکوم به اعدام شده که تاکنون مدعی شده، اطلاعی از محتوای کتاب هایی که مواد در آنها جاسازی شده بوده نداشته است. 

به گزارش خورنیوز-علیرضا ملک زاده یکی از کارمندان زندان رجایی شهر کرج به موجب حکم شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرج که بیستم بهمن ماه سال 86 صادر شد، به جرم وارد کردن مقدار 485 گرم هروئین فشرده(کراک) و 395 گرم تریاک به داخل زندان مستند به ماده 8 و بند 2 ماده 5 ناظر به ماده 12 قانون مواد مخدر به اتهام وارد کردن کراک به داخل زندان به اعدام و از بابت وارد کردن تریاک به داخل زندان به پرداخت 15 میلیون ریال جریمه نقدی و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شده است. 

علیرضا که سالها در زندان مشغول به کار بوده و به دلیل حسن اخلاق و رفتار در طول مدت خدمت، چندین لوح تقدیر دریافت کرده است، درحالیکه قصد خیر داشت با درخواست یکی از زندانیان، دو جلد کتاب مذهبی زیارت عاشورا را از شخصی که تاکنون شناسایی نشده، به داخل زندان آورد. 

روز دوازدهم آبان ماه سال 86 هنگاهی که علیرضا قصد ورود به زندان را داشت، نگهبانان زندان پس از بازرسی، جلد کتاب ها را شکافته و متوجه شدند که مقداری کراک و تریاک در جلد کتابها، بدون اینکه علیرضا اطلاعی از محتوای آن داشته باشد جاسازی شده است. 

دلیل این بازرسی نیز گزارش اولیه حفاظت زندان است که طبق مستندات پرونده اعلام کرده است: « در تاریخ 11 آبان‌ماه سال 86شایعه شد، یکی از پرسنل به نام «علیرضا-م»که در اندرزگاه به کار مشغول است قصد وارد کردن مقادیر متنابهی مواد مخدر به داخل زندان را دارد و این اقدام به احتمال قریب در تاریخ 12آبان‌ماه همان سال رخ می‌دهد. وی را به بهانه تکمیل فرم خلاصه اطلاعات پرسنلی به حفاظت زندان هدایت و بعد از بازرسی داخل دو جلد کتاب با عناوین ترجمه و شرح نهج البلاغه و فرهنگ عاشورا مقداری کراک و تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.» 

به گفته وکیل مدافع این متهم تاکنون مشخص نشده که چگونه چنین رخدادی از قبل شایعه شده و شایعه کننده یا کنندگان چه افرادی بوده اند و اگر واقعآ شایعه ای در سطح زندان پیچیده باشد علیرضا از آن خبردار می شد. به همین دلیل محرز است که توطئه‌ای علیه علیرضا برنامه‌ریزی شده و توطئه کنندگان از این طریق و با استفاده از حسن نیت علیرضا، از بیرون زندان مواد مخدر را داخل جلد کتاب کرده و به علیرضا داده اند و از طرف دیگر مسئولان زندان را نیز از این موضوع آگاه کرده اند، در غیر این صورت هیچ کدام از نگهبانان شکی به کتاب ها نمی کردند تا بخواهند آنها را بازرسی کنند. 

وکیل مدافع متهم با بیان اینکه دلایل صدور حکم اعدام برای این متهم محکمه‌پسند نیستند، ادامه داد: درست در همان تاریخی که شایعه شده بود، قرار است موادی به زندان وارد شود، کتابها از علیرضا اخذ و موادی که علیرضا کوچکترین اطلاعی از آنها نداشته کشف شد. 

علی زندی فردی که زندانبان کتاب‌ها را برای او آورده بود، در بازجویی بیست و هفتم آبان ماه سال 86 صراحتآ اعلام کرده بود: « من حدود 2 هفته پیش دو جلد کتاب را گفتم علیرضا-م بیاورد؛ اما حقیقت را به وی نگفتم و کسی که خارج از زندان مواد را در کتاب به علیرضا داد نمی شناسم و فقط مهران-م را می شناسم.» او پیش از این نیز گفته بود: من قبول دارم هر دو کتاب را من سفارش داده بودم و علیرضا خبری از مواد مخدر نداشت و اولین بارش بود برایم چیزی می آورد.» 
علی-ز بارها با نوشتن نامه‌های مختلف نسبت به این موضوع که موادهای داخل کتاب متعلق به وی بوده و علیرضا از محتوای آن اطلاعی نداشته است اقرار کرده است. 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/17 و ساعت 8:30 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 69
مجموع بازدیدها: 475185
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه