سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

سورن

خورنیوز:اولین خودرو ایرانی با بهره گیری از قابلیت های فناوری نانو، که توسط شرکت ایران خودرو تولید شده درجشنواره نانو عرضه شده است.
 
به گزارش خورنیوز، حمید رضا تقوی نژاد معاون مدیر عامل ایران خودرو در استراتژی و برنامه ریزی با بیان این مطلب گفت : شرکت ایران خودرو، سورن جدید خود را که با بهره گیری از قابلیت های فناوری نانو، تولید شده، در جشنواره نانو ارائه کرده است . 

وی افزود : در نمونه سورن مجهز به نانو، از نانو کامپوزیت ها برای مجموعه داشبورد و قطعات موتوری، نانو پوشش ها، نانو فیلترها و روانکارهای نانویی استفاده شده است. 

تقوی نژاد اظهار داشت: این اقدام ضمن توسعه ساخت داخل و کاهش وابستگی برای تامین مواد اولیه، در کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت محصولات، رضایت مشتری و غرور و خودباوری ملی در صنعت تاثیرات قابل توجهی دارد. 

وی افزود: کارشناسان و متخصصان ایران خودرو با مطالعه و امکان سنجی کاربردهای فناوری نانو در خودرو، برخی قابلیت های این فناوری را در راه کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و حفظ آرامش و امنیت مشتریان در سورن به کار برده اند. 

تقوی نژاد از آمادگی ایران خودرو برای تجاری سازی و توسعه این قابلیت ها در سایر محصولات خبر داد و گفت: تدوین استراتژی و مدیریت فناوری نانو، شامل تحقیقات، تامین، توسعه و تولید قطعات نانویی، تولید و توسعه نمونه خودروی سورن، ایجاد بستر فرهنگ سازی و تبلیغ، از جمله اقدامات انجام شده در ایران خودرو در توسعه فناوری نانو است . 

معاون مدیر عامل ایران خودرو در استراتژی و برنامه ریزی ، از تمامی کارشناسان و محققان فناوری نانو دعوت کرد تا نظرات و طرح های خود در زمینه کاربردهای فناوری نانو در خودرو و تجاری سازی آن را به مرکز توسعه محصولات جدید ایران خودرو ارایه کنند. 

وی با اشاره به کاربرد روزافزون نانو در تمام حوزه های صنعت خودرو به ویژه انرژی و مواد، گفت: 60 درصد طراحی و تولید خودروهای سبک و سنگین در 10 سال آینده، تحت تاثیر فناوری نانو خواهد بود و تا سال 2015 ، 10 درصد از سهم کل بازار خودرو به محصولات و خدمات مربوط به فناوری نانو اختصاص خواهد یافت. از این رو حرکت ایران خودرو در توسعه فناوری نانو، حرکت در مسیر صنعت خودروی جهانی است. 

تقوی نژاد درآمد جهانی فناوری نانو در صنعت حمل و نقل و خودرو در سال 2007 را نزدیک به 475 میلیون دلار ذکر و ارزش فرآورده‌ها و فرایند‌های مبتنی بر فناوری نانو تا سال 2015 در صنایع حمل و نقل و خودرو را 645/6 میلیارد دلار پیش بینی کرد. 

رییس مرکز توسعه محصولات جدید کاربرد فناوری نانو در صنایع خودرو و حمل و نقل تا سال 2015 را در حدود 55 درصد ذکر کرد و گفت: صنعت خودرو یکی از پرظرفیت ترین صنایع در این تحولات است. 

جشنواره فناوری نانو از 13 آبان شروع شده و تا 17 آبان ماه در مصلای تهران دایر است


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 88/8/17 و ساعت 8:33 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 474419
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه