سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

خورنیوز:رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در 9 ماهه سال جاری آمار بالای طلاق توافقی و همچنین مطالبه مهریه درصدر دعاوی دادگستری اصفهان قرار گرفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و براساس گزارش امروز روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، غلامرضا انصاری با ابراز نگرانی از این آمار گفت: در سال های اخیر میزان طلاق از رشد قابل توجهی برخوردار شده و عمده ترین علت آن خروج ازدواج از طریق سنتی به ازدواج بر مبنای دوستی و آشنایی در محیط کار، دانشگاه، ورزش، خیابان و اینترنت است.
وی افزود: در این حالت دو نامزد ازدواج بدون تحقیق و بررسی در خصوص طرف مقابل و بدون شناخت فرهنگ دینی و خانوادگی والدین خود را ملزم به تمکین به این ازدواج می نمایند که پس از مدتی کوتاه تعارض در فرهنگ و اخلاق و دین ناسازگاری باعث شروع اختلاف شده و زوجه اقدام به اجراء گذاشتن مهریه خود می نماید که با طرح این دعوی اختلاف به خانواده های دو طرف نیز سرایت می کند.
وی ادامه داد: در نهایت شکاف و جدایی بیشتر شده و شکایات کیفری، ترک انفاق و ایراد ضرب و جرح و تهدید نیز در دادسرا و دادگاه های جزایی طرح و همچنین دعاوی مطالبه نفقه و الزام به تمکین نیز در محاکم حقوقی مطرح می گردد.
انصاری با اشاره به اینکه در استان اصفهان در شهرهای مذهبی و مناطقی که بافت جمعیتی آنها یکسان و دست نخورده است آماز طلاق کمتر لکن در شهرهای پرجمعیت و کلان شهرها آمار طلاق بیشتر است تصریح کرد: در شهرستان اصفهان در بین جمعیت بومی شهر طلاق کمتر و در بین مهاجران آن طلاق بیشتر است.
این مقام مسئول دومین عاملی که موجب طلاق و جدایی می باشد را مواد مخدر و آلوده شدن زوج به این بلای خانمان سوز عنوان و بیان داشت: آمار نشان می دهد که 80 درصد طلاق ها مربوط به افراد زیر 35 سال است که معمولاً به صورت توافقی جدا می گردند و علت همانطور که ذکر شد به خاطر نداشتن شناخت زوجین از همدیگر بوده و بنابراین باید مسئولان فرهنگی و صداوسیما و رسانه ها با نشست های علمی و اجتماعی و همچنین نمایش برنامه های هنری خانواده ها را در مسیر درست انتخاب همسر سوق بدهند تا ازدواج ها بر پایه شناخت تشکیل گردد و کمتر شاهد جدایی و طلاق در جامعه باشیم.

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:32 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 99
مجموع بازدیدها: 474531
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه