سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

فارس

خورنیوز:مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری اصفهان گفت: عملیات مقابله با ملخ‌های کوهان‌دار در یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی دارای طاق‌دار سطح استان در حال انجام است.

منصور شیشه‌فروش امروز با اشاره به اینکه عملیات مقابله با ملخ کوهان‌دار از جمله اقدامات در دست انجام است، اظهار داشت: در یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی دارای طاق‌دار سطح استان این اقدامات انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این ملخ‌ها در سنین مختلف بوده و با کمک اداره منابع طبیعی استان اصفهان راه‌های مبارزه با این ملخ‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: تصمیم گرفته شده قبل از سنین پرواز ملخ‌ها به وسیله آتش‌بر با آنان مبارزه می‌شود.
مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری اصفهان تصریح کرد: طاق در بیابان و کویر دارای نقش بسیاری در بیابان‌زدایی است.
وی با اشاره به اینکه با مبارزه با این ملخ‌ها می‌توانیم طاق‌های موجود در بیابان را از وجود ملخ‌ها پاک کنیم، گفت: حفظ حیات طاق‌ها برای جلوگیری از بیابان‌زدایی بسیار نیاز بوده و در شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک و آران و بیدگل در حال نابودی ملخ‌های کوهان‌داری که طاق‌ها را مورد هجوم خود قرار داده‌اند هستیم.
شیشه‌فروش ادامه داد: همچنین در شهرستان‌های شهرضا، مبارکه ملخ‌های همه چیزخوار به مزارع طغیان کرده‌‌اند که برای مزارع مضر هستند.
وی با بیان اینکه در سطح 150 هکتار از مزارع با این ملخ‌ها مبارزه می‌شود، افزود: مبارزه با این ملخ‌ها برای حفظ حیات مزارع در حال انجام است.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 89/2/11 و ساعت 5:43 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 39
مجموع بازدیدها: 474734
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه