سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

 

خورنیوز:مجسمه برنزی «استاد معین» اثر جعفر نجیبی که کمتر از یک ماه از نصب آن می‌گذرد نیز به سرقت رفت و اکنون شمار مجسمه‌های سرقت شده شهر تهران به 9 عدد رسیده است. 


در حالی که طی روزهای پیش خبر سرقت 8 مجسمه برنزی در شهر تهران از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد و حساسیت لازم در این زمینه ایجاد شده است، اما به نظر می‌رسد که سارقان همچنان بدون توجه به این اخبار کاملاً‌ خونسرد به کار خود ادامه می‌دهند و امروز نیز باخبر شدیم که مجسمه برنزی «استاد معین» که تنها یک ماه از نصب آن می‌گذرد نیز به سرقت رفته است. 

مجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأیید این خبر گفت: کلیه مدارک واطلاعات لازم درباره 8 مجسمه سرقت شده شهر تهران را به دایره حقوقی سازمان ارائه کرده‌ایم که این اداره در حال پیگیری قضایی آن است. 

موسوی درباره ادامه روند سرقت‌ مجسمه‌ها با وجود انتشار اخبار آن و حساسیت‌زایی برای مسئولین بخش‌های مختلف شهر تهران گفت: به هر حال مجسمه‌ها در سطح شهر پراکنده‌اند و نمی‌توان برای هر کدام از آن‌ها نگهبان گذاشت اما به هر حال سازمان زیباسازی شهرداری تهران وظیفه‌اش سیاست‌گذاری، مدیریت، خرید و نصب آثار است و وظیفه حفظ و نگهداری این آثار به عهده شهرداری مناطق نصب آثار است که معمولاً برای هر مورد خاص نیز پیمانکار دارند. 

وی تصریح کرد: خسارات مالی ناشی از این سرقت‌ها از طریق پیمانکاران قابل جبران است اما خسارت معنوی آن غیر قابل جبران خواهد بود. 

موسوی با بیان این که همچنان در شوک وارده از این سرقت‌ها قرار داریم درباره دیگر مجسمه‌های برنزی آماده نصب گفت: این سرقت‌ها در روند اجرای پروژه‌های ما تأثیر نامطلوبی را ایجاد کرده است به طوری که هم‌اکنون چهار مجسمه آماده نصب داریم که دو تای آن‌ها برنزی است ولی به دلیل این اتفاقات پروژه نصب آن‌ها را متوقف کرده‌ایم تا نتیجه تحقیقات مشخص شود. 

وی افزود: شواهد حاکی از آن است که سارقان به دنبال مجسمه‌های برنزی هستند و خطری دیگر مجسمه‌ها را تهدید نمی‌کند. 

روال قانونی و قضایی برای پیگیری این سرقت‌ها از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال انجام است. 

بر اساس این گزارش، ‌طی روزهای گذشته خبر سرقت مجسمه‌های برنزی شهریار، ستارخان، باقرخان، صنیع خاتم، دو مجسمه انتزاعی در خانه هنرمندان ایران، شریعتی، مادر و پرنده روی خروجی فارس قرار گرفت و بازتاب بسیار وسیعی در میان روزنامه‌ها و سایت‌های مختلف داشت و امروز با انتشار خبر سرقت مجسمه «استاد معین» آمار مجسمه‌های سرقت شده شهر تهران به 9 عدد رسیده است.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 89/2/11 و ساعت 5:51 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 39
مجموع بازدیدها: 474723
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه