سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

فارس

خورنیوز:نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس گفت: نگاه مسئولان به شهرستان نایین درجه 2 بوده است.

حسین حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در شهرستان نایین سالن سینما وجود ندارد، اظهار داشت: در این شهرستان علاوه بر سالن سینما، آمفی تئاتر و سالن چند منظوره نیز وجود ندارد و این کم لطفی و ضعف مسئولان فرهنگی نسبت به این شهرستان است.
وی افزود: نگاه مسئولان به شهرستان نایین درجه دو بوده است در صورتی که این شهر بزرگان بسیاری را تربیت کرده است و نباید بدون هیچ‌گونه زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی و هنری باشد.
نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس با اشاره به اینکه در این ارتباط مصوبه هیئت دولت برای این شهرستان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هنوز در این مورد کاری انجام نشده است و در جلسه‌‌ای با استاندار اصفهان مقرر شد که در حوزه فرهنگ و هنر به این شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی به شاخص‌های فرهنگی شهرستان نایین و حمایت مسئولان مربوطه اشاره کرد و گفت: اداره ارشاد شهرستان یک ساختمان غیر فنی را به همراه کتابخانه آن خراب کرد، اما هنوز بنایی در این محل ساخته نشده است، این در حالی است که ممکن است اعتباراتی که در این چند ساله به این شهرستان اختصاص داده شده برگشت داده ‌شود.
وی با بیان اینکه همه مردم، هنرمندان و جوانان این شهرستان از این بابت ناراحت هستند، اظهار داشت: سالن سینما اولویت بعد از مجتمع فرهنگی و هنری باشد و در این مورد یک سالن چند منظوره تاسیس شده که امکان پخش فیلم را دارد، اما سالن سینمایی در بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان وجود ندارد.
نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس با اشاره به اینکه این شهرستان حتی از کتابخانه هم محروم است، بیان داشت: در این زمینه در بخش خصوصی نیز هیچ اقدامی نشده و با وجود اینکه بودجه‌های لازم برای احداث کتابخانه و سالن فرهنگ و هنری در نظر گرفته شده است، اما در بحث تهیه زمین، شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد در کش و قوس بوده‌اند.
حسنی گفت: در جلسه‌ای با استاندار مقرر شده که با مسئولان ارشاد، میراث فرهنگی و مسکن و شهر سازی جلسه‌ای داشته باشیم.
وی به بودجه‌های تخصیص داده شده در این باره اشاره و تصریح کرد: از سال 1388 بودجه‌ای در این زمینه داشته‌ایم و هنوز ریالی از آن هزینه نشده است و در صورتی که این بودجه‌ها هزینه نشود تا پایان سال مالی این بودجه‌ها برمی‌گردد.
نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس ادامه داد: هنوز عدد و رقم اعلام نشده است، اما مجتمع فرهنگی و هنری 700 میلیون تومان هزینه نیاز دارد و برای کتابخانه هم 400 میلیون تومان هزینه می‌شود و در خواست ما این بوده که اعتبارات شهرستان را در پروژه ریز نکنند و تنها برای اولویت‌ها در نظر گرفته شود.
حسنی افزود: در شهرستان خور و بیانک هم این امکانات سالن سینما و مجتمع فرهنگی وجود ندارد.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 89/2/14 و ساعت 6:48 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 161
بازدید دیروز: 170
مجموع بازدیدها: 473753
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه