سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

 

خورنیوز: تو خبری که برای تکمیل خبر 7 تیر در مسجد النبی شهر خور درج کردم به اشتباه اسم شهید دکتر شمس الدین حسینی نایینی نماینده مردم نایین را ذکر کردم که بعدشم متوجه اشتباه خودم شدم بد ندیدم یه مختصری از زندگی این نماینده شهرستان نایین تو خورنیوز بیارم

شهید دکتر شمس الدین حسینی نایینی

 سال و محل تولد: 1312 در سلطان نصیر نائین
میزان تحصیلات حوزه: سطح

میزان تحصیلات جدید: دکترای الهیات

مشاغل قبل از پیروزی انقلاب: تدریس

مشاغل بعد از پیروزی انقلاب: کارشناس مسایل دینی در امور تربیتی و سازمان تحقیقات و برنامه‌ریزی آموزشی – نمایندگی مجلس شورای اسلامی

تالیف و ترجمه: مقایسه نیایش شیعه با سایر ادیان – جهان در اسلام و مقالات تربیتی

نام و شغل پدر: سیدرضا روحانی            محل دفن: تهران

تولد تا جوانی
سید رضا در یکی از روزهای سال 1312 خسته از تلاش روزانه به خانه بازگشت، صدای نوزاد شادمانی و شور عجیبی در این خانه سادات در بخش سلطان نصیر شهرستان نائین ایجاد کرده بود. پدر کودکش را به آغوش گرفت و نام سید شمس الدین را بر او نهاد. شمس الدین دوران کودکی را در خانواده مذهبی و تحت اشراف پدرش سپری کرد تا اینکه مشیت الهی بر این قرار گرفت تا در سن چهار سالگی از نعمت ذی قیمت او محروم شود. با مرگ پدر، سید شمس الدین و خواهر کوچکترش، تحت سرپرستی مادر بزرگش قرار گرفتند. وی از کودکی طعم رنج و مشقت را کشید و در میان مردم محروم زندگی کرد و از نزدیک با دردهای آنان آشنا شد.

ادامه مطلب ...

 

سید شمس الدین پس از پایان تحصیلات مقطع ابتدایی راهی شهر اصفهان شد و دوره متوسطه را در این شهر گذراند. سپس به مدرسه «صدر» رفت و به فراگیری علوم و معارف اسلامی پرداخت. ادبیات را نزد حاج احمد آقا یکی از فضلای حوزه آموخت و در محضر درس مرحوم حاج شیخ محمدحسین عالم نجف آبادی و آیت الله زنجانی حاضر شد و پس از پایان دوره مقدمات و سطوح،‌برای تکمیل معلومات ابتدا به قم و سپس به تهران رفت و در مدرسه عالی استاد شهید مطهری (سپهسالار سابق) درس تفسیر قرآن و اصول عقاید اسلامی را در محضر مرحوم آیت الله طالقانی و فلسفه را از مرحوم راشد و استاد شهید مرتضی مطهری و مرحوم آیت الله حائری آموخت. شهید نائینی با پشتکاری که داشت وارد دانشکده الهیات و معارف اسلامی شد و پس از اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی، پایان نامه تحصیلی خود را با عنوان «جهاد در راه اسلام» در همان دانشگاه به رشته تحریر درآورد.

او همچنان پویای علم بود و سختی ها و موانع زندگی هرگز مانع از توجه او به کسب علم و دانش نشد. برای تکمیل معلومات خود بار سفر بست و در کشور هند در دانشگاه اسلامی «علیگره» که از بزرگترین دانشگاه های اسلامی جهان است، زیر نظر فیلسوف و محقق، استاد «کلب عابد»‌ رساله دکترای خود را با عنوان «فلسفه مقایسه دعای اسلام با سایر ادیان» را نگارش کرد.

شهید نائینی قبل از عزیمت تحصیلی به هند، همزمان تدریس نیز می کرد. مدتها در دبیرستانهای مختلف تعلیمات دینی و علوم اجتماعی را به نوجوانان می آموخت. در دبیرستان قدس با «شهید محمدعلی رجایی» و «جلال الدین فارسی» همکار بود و پس از این، دوستی و همکاری با شهید رجایی برای چندین سال در دبیرستان «میرداماد» ادامه یافت و سیر مبارزه شهید نائینی علیه رژیم طاغوت را نیز وارد مرحله جدیدی کرد.

مسئولیت ها
تدریس در مدارس و دانشگاه ها، همکاری با سازمان تحقیقات و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تحت نظر شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهید باهنر، همکاری با مؤسسه فرهنگی رفاه (اولین محل اقامت امام راحل پس از بازگشت به وطن در سال 1357 (هـ .ش)، همکاری با مؤسسه خیریه حضرت ولی عصر (عج)، کارشناس مسئول امور دینی و تربیتی اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی.

برگرفته از:اردیب نگین کویر
 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در چهارشنبه 89/4/9 و ساعت 8:17 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 189
بازدید دیروز: 215
مجموع بازدیدها: 473996
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه