سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

ایسنا،پایگاه اطلاع رسانی دولت

خورنیوز: هیئت دولت در اطلاعیه ای اعلام کرد : به دلیل گرمای شدید و بی سابقه هوا و به منظور رفاه حال هم میهنان عزیز و صرفه جویی در مصرف انرژی ، ادارات دولتی روزهای 20 و 21 تیر در برخی استانهای کشور تعطیل خواهد بود.
به گزارش  سایت اطلاع رسانی دولت،به علت گرمای شدید و بی سابقه هوا در برخی از استانهای کشور و به منظور رفاه حال هم میهنان عزیز وصرفه جویی در مصرف انرژی ، ادارات دولتی و نهادها و سازمانها در روزهای یکشنبه و دوشنبه 20 و 21 تیرماه 89 در تعدادی از استانها تعطیل خواهد بود.
دراین اطلاعیه تاکیدشده است:دستگاههای خدماتی ازجمله بانکها و بیمارستان ها در این روزها باید به خدمات رسانی خود به مردم ادامه دهند.
براساس این اطلاعیه ادارات دولتی در استانهای خوزستان ،بوشهر ، ایلام، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان ،قم، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه ، سمنان ، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهندبود.
دراین اطلاعیه تاکید شده است در سایر استانها تصمیم گیری درباره تعطیلی بر اساس شرایط آب و هوایی و دمای هوا بر عهده استانداران خواهد بود.

 

ایسنا:در پی تداوم گرمای هوا در کشور هیات دولت اعلام کرد که به منظور رفاه حال هموطنان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ادارات دولتی و نهادها و سازمان‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه 20 و 21 تیرماه 89 در 19 استان کشور تعطیل خواهد بود این در حالیست که سازمان هواشناسی کشور آسمان اکثر نقاط کشور را در دو روز آینده صاف پیش‌بینی و اعلام کرد که همچنان 10 استان کشور تا روز دوشنبه دمای بیش از 40 درجه را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس مصوبه هیات دولت، ادارات دولتی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سمنان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل بوده و در سایر استان‌ها تصمیم‌گیری درباره تعطیلی بر اساس شرایط آب و هوایی و دمای هوا بر عهده استانداران خواهد بود.

این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی از جمله بانک‌ها و بیمارستان‌ها در این روزها باید به خدمات رسانی خود به مردم ادامه دهند.

نگرانی ازماندگاری طولانی گرمای هوا علت تعطیلی‌ها

رییس مرکزپیش‌بینی سازمان هواشناسی:

گرمای هوا در10روزگذشته درتهران نگران‌کننده بود

دما ازسه‌شنبه کاهش می‌یابد

پرویز رضازاده، رییس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اعلام این که علت تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه نگرانی بابت تداوم گرمای هوا در روزهای گذشته و چند روز آینده بوده است، به ایسنا گفت: در حدود 10 روز گذشته وضعیت دمای هوای تهران و تعدادی از استان‌های کشور نگران کننده بوده است و تداوم این گرما موجب شده تا تصمیم‌ برای تعطیلی این دو روز گرفته شود.

وی افزود: تا روز سه‌شنبه دمای هوا در این شرایط باقی می‌ماند، اما از این روز تا پنجشنبه دمای هوا سه تا چهار درجه کاهش خواهد داشت و از شرایط موجود خارج می‌شود.

وی با تاکید بر این که دمای بالای 43 درجه وضعیت حاد هوا را نشان می‌دهد، اضافه کرد: تاکنون دمای هوای تهران و بسیاری از استان‌ها به این شرایط نرسیده است و در همان 41 درجه باقی مانده است، اما ماندگاری و تداوم این دما برای بخش‌های آب و برق نگران‌کننده است و به این ترتیب دولت ترجیح داده برای پیشگیری از هر نوع شرایط خاص و نگران‌کننده بیشتر و جلوگیری از گذشتن از آستانه تحمل مردم این دو روز را تعطیل کند.

سرکشیک سازمان هواشناسی کشور:

تغییر دمای هوا در تهران و سایر استان‌ها نسبت به چند روز گذشته تفاوت چندانی نداشته است

عنایت، سرکشیک سازمان هواشناسی با تاکید بر این که دمای هوا در کشور افزایش خاصی نخواهد داشت، تصریح کرد: سازمان هواشناسی اخطاریه و اطلاعیه خاصی را برای این دو روز صادر نکرده است، چرا که دمای هوا در همین شرایط باقی می‌ماند.

وی به ایسنا گفت: شرایط موجود نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندان بالاتر از نرم تابستانی نیست، مگر این که در روزهای آینده این الگوی تابستانی تغییر یابد.

سرکشیک سازمان هواشناسی اظهار کرد: از روز چهارشنبه احتمال کاهش دما وجود دارد و امیدواریم شرایط برای تغییر دما فراهم شود.

عنایت یادآور شد: تغییر دمای هوا در تهران و سایر استان‌ها نسبت به چند روز گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

مدیر کل هواشناسی استان تهران:

شرایط هوا در چند روز آینده مشابه الگوهای تابستانی سال‌های قبل است

جباری، مدیر کل هواشناسی استان تهران نیز با تاکید بر این که برای وضعیت هوای چند روز آینده نیازی به اخطاریه نبوده است و این شرایط مشابه الگوهای تابستانی سال‌های قبل است، به ایسنا گفت: شرایط دمای هوای تهران با برخی از استان‌های مرکزی تفاوت فاحشی ندارد و این شرایط در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

تشکیل جلسه اضطراری در صورت ادامه وضعیت گرمای هوا تا دو روز آینده

همچنین حسین باقری، رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل جلسه اضطراری در صورت ادامه وضعیت گرمای هوا تا دو روز آینده خبر داد.

وی به ایسنا گفت: این میزان ماندگاری گرمای هوا در 30 سال گذشته سابقه نداشته، هر چند افزایش دمای هوا در استان‌های کشور طی روزهای گذشته 40 تا 42 درجه بوده، اما این افزایش دما ماندگاری نداشته و متغییر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل تعطیلی 18 استان اعلام شده، پیشگیری از مشکلات ناشی از گرمای هوا همچون گرمازدگی و ... است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که در حال حاضر وضعیت اضطراری برای گرمای هوا وجود ندارد، به ایسنا گفت: در صورت ادامه این وضعیت تا دو روز آینده جلسه اضطراری برای تصمیم‌گیری در این باره تشکیل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خبرداد:

وارد شدن خسارات به شبکه برق‌رسانی

بروز آتش‌سوزی جنگل‌ها و نگرانی از کمبود آب در اواخر تابستان

محمودی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان تهران نیز از جمله دلایل اعلام تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان تهران را کاهش مصرف انرژی عنوان کرد و به ایسنا گفت: افزایش مصرف برق، خساراتی را به نیروگاه‌ها وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا، مصرف برق افزایش یافته است، به طوری که متاسفانه این موضوع موجب وارد آمدن خساراتی به شبکه و سیستم‌های برق‌رسانی شده به شکلی که اداره کل برق استان مجبور شد قطعی‌هایی را در ساعات پیک مصرف در برخی از مناطق استان اعمال کند.

محمودی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل بارندگی‌های خوب شاهد سرریز شدن دریچه‌ سدهای استان بودیم، اما با توجه به افزایش درجه هوا نگرانی‌هایی برای مصرف آب در اواخر فصل تابستان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین افزایش مصرف آب می‌تواند خساراتی را به بار آورد، چون در این صورت مجبوریم از آبهای زیرزمینی برداشت کنیم.

به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان تهران با توجه به افزایش مصرف آب در فصل گرما، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی اداره کل آبفا استان تهران، بناست در مواقع بحرانی فشار آب کمتر و یا آب به همراه هوا در شبکه توزیع شود.

محمودی با اشاره به این که خطر خوداشتعالی علفزارها و جنگل‌های اطراف استان تهران از جمله مشکلاتی است که افزایش دمای هوا موجب بروز آن شده است، به ایسنا گفت: طی روزهای اخیر شاهد آتش‌سوزی‌های در جنگل‌های اطراف شهرستان‌های شمیرانات و دماوند بوده‌ایم که برای پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی این حوادث، آتش‌نشانان این مناطق آماده‌باش هستند.

وی از جمله اقدامات اداره کل ستاد مدیریت بحران را استقرار گشت‌های غریق نجات در حاشیه رودخانه‌ها عنوان کرد.

دمای بیش از 40 درجه همچنان در 10 استان کشور حاکم خواهد بود

خوزستان و قم همچنان گرمترین استان‌های کشور

در عین حال دقایقی پیش از مخابره این خبر سازمان هواشناسی کشور آسمان اکثر نقاط کشور را در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف پیش‌بینی و اعلام کرد که همچنان 10 استان کشور تا روز دوشنبه دمای بیش از 40 درجه را تجربه خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد : بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی آسمانی صاف و آفتابی به همراه هوای گرم تابستانی در کشور حاکم است، از سوی دیگر سامانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای دمای هوا را تضعیف می‌کند به دنبال آن بخش‌های از شرق و شمال شرق از روز یکشنبه و سپس در سایر نقاط نیمه شمالی کشور از روز سه‌شنبه دمای هوا کاهش می‌یابد .

همچنین در روزهای پایانی هفته احتمال بارش پراکنده باران برای سواحل جنوبی دریای مازندران پیش‌بینی می‌شود .

بر این اساس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را طی روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دما در این دو روز با یک درجه کاهش نسبت به روز شنبه به 30 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای آتی همچنان استان‌های خوزستان و قم با حداکثر دمای 46 و 45 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

همچنین آسمان 18 استانی که از سوی دولت در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شده بدین شرح پیش‌بینی شده است:

در روز یکشنبه آسمان استان اصفهان، صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی با حداقل و اکثر دمای 22 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر ، ایلام صاف با 23 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر ، بوشهر صاف در برخی ساعات با وزش باد با 31 و 36 درجه سانتیگراد بالای صفر ، خراسان جنوبی صاف و در بعضی ساعات با وزش باد با 21 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر ، خراسان رضوی صاف در بعضی ساعات با وزش باد با 22 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر ، خوزستان صاف با 31 و 46 درجه سانتیگراد بالای صفر ، سمنان صاف در بعضی ساعات با وزش باد با 29 و 43 درجه سانتیگراد بالای صفر ، سیستان و بلوچستان صاف در شهرهای شمالی با گرد و خاک و در شهرهای جنوبی نیمه ابری با 20 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر ، فارس صاف با 20 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر ، قزوین صاف با 21 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر ، قم صاف با 23 و 45 درجه سانتیگراد بالای صفر ، کرمان صاف در برخی از ساعات وزش باد با 22 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر ، کرمانشاه صاف با 17 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر ، کهگیلویه و بویراحمد صاف با 18 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر ، لرستان صاف با 20 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر ، مرکزی صاف با 23 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر ، هرمزگان کمی ابری در بعد از ظهر با رشد ابر در ارتفاعات در بعضی ساعات با وزش باد با 31 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر و یزد صاف در بعضی ساعات با وزش باد و با حداقل و حداکثر دمای 25 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

در روز دوشنبه آسمان استان اصفهان صاف با حداقل و حداکثر دمای 22 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر ، ایلام صاف با 23 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر ، بوشهر صاف با 31 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر ، خراسان جنوبی صاف و در بعضی ساعات با وزش باد با 20 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر ، خراسان رضوی صاف در بعضی ساعات با وزش باد با 22 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر ، خوزستان صاف با 31 و 46 درجه سانتیگراد بالای صفر ، سمنان صاف در بعضی ساعات با وزش باد با 28 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر ، سیستان و بلوچستان صاف در شهرهای شمالی با گرد و خاک و در شهرهای جنوبی نیمه ابری با 18 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر ، فارس صاف با 20 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر ، قزوین صاف با 21 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر ، قم صاف با 23 و 44 درجه سانتیگراد بالای صفر ، کرمان صاف در برخی از ساعات وزش باد با 22 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر ، کرمانشاه صاف با 16 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر ، کهگیلویه و بویراحمد صاف با 17 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر ، لرستان صاف با 20 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر ، مرکزی صاف با 23 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر ، هرمزگان کمی ابری در بعد از ظهر با رشد ابر در ارتفاعات در بعضی ساعات با وزش باد با 31 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر و یزد صاف در بعضی ساعات با وزش باد و با حداقل و حداکثر دمای 25 و 42 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

همچنین آسمان سه استان‌ شمالی کشور یعنی گیلان، گلستان و مازندران در دو روز آینده صاف خواهد بود


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در شنبه 89/4/19 و ساعت 9:21 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 99
مجموع بازدیدها: 474504
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه