سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 12

ایسنا

خورنیوز:با گذاشتن گعده‌های فکری و تحلیلی باید بنیه فکری دانشجویان را تقویت کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل گفت: برای افزایش بنیه فکری دانشجویان کارهای فراوانی می‌توان انجام داد که قسمتی از این فعالیت‌ها بر عهده اساتید و سیستم دانشگاه و قسمت دیگر به عهده دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی می‌باشد.

سیدعلی موسوی اظهار کرد: همانطوری که رهبری معظم انقلاب بر افزایش سطح بصیرت و بنیه فکری و تحلیل دانشجویان تاکید دارند، باید به این فرمایش جامعه عمل پوشانده شود.

وی افزود: با گذاشتن گعده‌های فکری و تحلیلی، دعوت از اساتید و سخنرانان با بصیرت، مجلات و نشریات با مطالب و مقتضیات عمیق و کارشناسی شده، جلوگیری از حضور اساتید سکولار در کلاس‌ها و مجامع دانشگاهی و تبلیغات منفی این‌گونه اقشار، جذاب کردن مطالعه و پژوهش‌های فوق درسی برای دانشجویان می‌توان بنیه فکری دانشجویان را تقویت کرد.

وی ادامه داد: وزارت علوم، روحانیت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دارای نقش بسزایی در این زمینه دارند به صورتی که روحانیت معظم و نهاد رهبری با افزایش تعامل به ارتباط گیری بین حوزه و دانشگاه و استفاده از روحانیت متعهد، بصیر و آگاه در دانشگاه‌ها و حضور ایشان در بین دانشجویان علی‌الخصوص نشست‌های صمیمی مثل حضور در خوابگاه‌ها به طور دائم و زمینه‌سازی این حضور از جانب وزارت علوم بسیار موثر خواهند بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل ادامه داد: امید است در آینده این حضور به صورت چشمگیر و پررنگ‌تر باشد که فضای اسلامی و فرهنگی اصیل و ناب بر فضای مسموم و آلوده‌ای که دشمنان به دنبال ایجاد آن در دانشگاه‌ها هستند، غالب گردد.

وی خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی؛ جایگزینی الگوهای بی‌بند و باری غربی، تزریق تفکرات ضد دینی و پوچ‌گرایانه و به انحرافاتی همچون شیطان‌پرستی و استفاده از الگوهای آرایش غیراسلامی برای دانشجویان پسر و دختر ـ که بیشتر این‌ها به صورت طرح‌ریزی شده و با برنامه‌های قبل از طرف قدرت‌های استعمارگر و با بودجه‌های کلان، برنامه‌ریزی شده‌اند ـ این مسیر را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: مقابله بااین خطرات نیاز به تیزبینی، هوشیاری، مطالعه، تحقیق و افزایش و تقویت بنیه فکری و مجهز شدن به قدرت بصیرت را می‌طلبد که دانشجویان بیش از پیش برای مقابله با این انحرافات هوشیار باشند و تا به حال هم همین‌طور بوده است.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 89/5/12 و ساعت 5:48 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 30
مجموع بازدیدها: 474310
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه