سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

اختصاصی نسیم خور

خورنیوز:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خور و بیابانک گفت: ماموران اداره حفاظت محیط زیست خور موفق به دستگیری پنج شکارچی متخلف شدند.

حسین شیبانی امروز گفت: در راستای گشت و کنترل مناطق و حفاظت از تنوع زیستی با پیگیری شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی‌های لازم، دو گروه از متخلفین شکار و صید در شهرستان خور و بیابانک دستگیر شدند.
وی افزود: این دو گروه که دارای سوابق متعدد تخلف هستند و مبادرت به شکار غیرمجاز چهار راس کل و قوچ وحشی کرده بودند، توسط محیط بانان خور و بیابانک و بیاضه و با همکاری و تلاش ماموران انتظامی دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خور و بیابانک تصریح کرد: متخلفین در زیستگاه‌های خنج و بادریز واقع در شرق پناهگاه حیات وحش عباس‌آبادشناسایی و دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط پنج نفر بازداشت شدند و از آنها ادوات مختلف شکار از جمله دو قبضه سلاح گلوله‌زنی، 10 فشنگ و دوربین‌های شکاری کشف و ضبط شد.
شیبانی ادامه داد: لاشه سه راس کل وحشی و یک راس قوچ وحشی نیز از متخلفین کشف و ضبط شد و این متهمان به همراه پرونده‌های مربوط به جهت برخورد قاطع به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی بیان داشت: خور و بیابانک زیستگاه حیوانات وحشی مانند انواع کل، بز، قوچ، میش، جبیر (نوعی آهو)، کاراکال، گربه شنی و شاه روباه و پرندگانی همچون قو بره، کبک، تیهو و زاغ‌بور است که ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خور و بیابانک با فعالیت شبانه‌روزی در جهت حفظ این گونه‌های جانوری گام بر می‌دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خور و بیابانک گفت: از ابتدای امسال تعداد زیادی لاشه حیوانات و دو نمونه تاکسیدرمی و اسلحه و مهمات غیرمجاز از شکارچیان کشف و ضبط شده و متخلفین نیز تحویل مراجع قضایی شده‌اند.
قابل ذکر است بر اساس قانون، متخلفین علاوه بر تحمل محکومیت کیفری ملزم به پرداخت ضرر و زیان زیست‌محیطی سه راس کل وحشی و یک راس قوچ وحشی جمعا به مبلغ 23 میلیون و 800 هزار ریال به حساب خزانه هستند.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 89/5/26 و ساعت 10:31 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 83
بازدید دیروز: 55
مجموع بازدیدها: 474194
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه