سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20

نسیم خور

خورنیوز:معاون جهاد کشاورزی خور و بیابانک با اشاره به توزیع 5.5 تن پیاز زعفران بین کشاورزان این شهرستان گفت: پس از سرمازدگی نخلستان‌های خور و بیابانک، کشت زعفران جایگزین مناسبی برای کشاورزان است.

حسن صالحی اظهار داشت: طی هفته گذشته حدود پنج و نیم تن پیاز زعفران بین کشاورزان شهرستان خور و بیابانک توزیع شد.
وی افزود: با عنایت به اینکه نخلستان خور در سرمازدگی سال 86 به طور کامل از بین رفت و سالیان درازی به طول می‌انجامد تا این نخلستان دوباره احیا شود، کشت زعفران می‌تواند در شرایط کنونی جایگزین مناسبی برای کشاورزان باشد.
معاون جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک تصریح کرد: این نوع پیاز زعفران که از تربت حیدریه در استان خراسان وارد شده است یکی از بهترین انواع پیاز زعفران در کشور است که با قیمت هر کیلو 135 هزار ریال بین کشاورزان توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: کشت زعفران در این گونه مناطق به جهت این که با کمبود آب کشاورزی مواجه است بسیار مناسب است چون زعفران از معدود گیاهانی است که به آبیاری زیاد نیاز ندارد.
صالحی ادامه داد: در حال حاضر کشت زعفران درآمد خوبی دارد و اگر کشاورزان شرایط کاشت، داشت و برداشت را به خوبی رعایت کنند می‌تواند جایگزین مناسبی برای دیگر محصولات کشت شده در این شهرستان باشد.
وی تاکید کرد: پیاز زعفران باید بین 7 تا 10 سال در خاک بماند و فقط یک بار در سال نیاز به آبیاری دارد.
معاون جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه تشویق کشاورزان به منظور احیای زمین‌های زراعی خود بیان داشت: در همین راستا مقدار 200 تن کود دامی بین کشاورزان به صورت رایگان توزیع شد.

 


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 89/6/1 و ساعت 9:18 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 62
مجموع بازدیدها: 474779
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه