سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

,

خور نیوز:اصفهان بیش از هر چیز به یک مرکز جامع تئاتر نیازمند است

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان گفت: برخلاف تصور برخی هنرمندان که ساخت سالن ویژه تئاتر را مهم‌ترین مشکل تئاتر در اصفهان می‌دانند؛ اصفهان بیش از هر چیز به یک مرکز جامع و کامل تئاتر نیازمند است.

به گزارش خورنیوز: محمدرضا رهبری امروز در اصفهان اظهار داشت: امروزه و بیش از هر زمان دیگری تئاتر در اصفهان نیازمند ایجاد پایگاهی جامع و کامل برای انسجام تئاتر و ارتباط اهالی تئاتر با یکدیگر است.
وی با بیان اینکه اگر چه تئاتر در اصفهان جاری و زنده است، اما برخی موازی کاری‌های اهالی تئاتر و اقدامات موازی آنان موجب تضعیف این هنر در اصفهان شده افزود: مهم‌ترین هدف این پایگاه مرکزی تئاتر در اصفهان، انسجام اقدامات اهالی تئاتر و تلاش برای اتحاد آنان همچنین رسیدگی به مشکلات این رشته هنری در استان اصفهان خواهد بود.
مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه احداث یک سالن ویژه و مجهز تئاتر یکی از نیازهای این هنر در اصفهان بوده، اما این مسئله تمام مشکل عرصه تئاتر در اصفهان نیست.
وی اظهار داشت: احداث چنین سالنی و پاسخ به این نیاز یکی از دستاوردها و وظایف پایگاه و مرکز جامع تئاتر در اصفهان خواهد بود.
رهبری افزود: باید این پایگاه که مسئول رسیدگی به امور تئاتر استان اصفهان است، نه تنها برای احداث یک سالن ویژه تئاتر در اصفهان تلاش کند، بلکه علاوه بر افزایش تعداد چنین سالن‌هایی، تنوع تئاتر و دستاوردهای فرهنگی ـ هنری در شهر را نیز افزایش دهد.
وی با بیان اینکه باید از وابسته کردن تئاترهای اصفهان به یک سالن و یک مکان خودداری کرده و تعداد اماکن اجرای نمایش را افزایش داد گفت: مگر تئاتر به عنوان یک هنر غنی و ارزشمند تک بعدی است که برخی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی نبود سالن ویژه آن را تنها مشکل تئاتر می‌خوانند.
مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: تئاتر یک هنر چند بعدی است که با پاسخ به نیاز یک سالن ویژه تئاتر تنها به یکی از مشکلات تئاتر در اصفهان پاسخ داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: راهکارهای حل مشکلات تئاتر در اصفهان گسترده بوده و باید با تلاشی همگانی و بسیج عمومی نهادهای مختلف همچنین هنرمندان این شهر در راستای حل آن اقدام شود.
رهبری اظهار داشت: اگر تاکنون تئاتر ایده‌آل و مناسبی در اصفهان نداشته‌ایم به دلیل نبود اراده در این زمینه بوده و برای به دست آوردن تئاتر مناسب و مطلوب نیز اقدامی انجام نداده‌ایم.
وی با بیان اینکه به سیاه‌نمایی در زمینه مشکلات تئاتر اعتقادی ندارم افزود: با آنکه معتقدم که تئاتر در اصفهان به وضعیت ایده‌آل و مطلوب خود نرسیده اما تئاتر در اصفهان زنده است و اخبار قابل توجهی از این هنر نیز شنیده می‌شود.
مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان همچنین با اشاره به برخی اظهار نظرات مسئولان فرهنگی استان و برخی هنرمندان در مورد وضعیت نامطلوب جغرافیایی تالار هنر اصفهان اظهار داشت: برخی هنرمندان نسبت به وضعیت جغرافیایی تالار هنر اصفهان انتقاداتی کرده‌اند، اما این در حالی است که در روزهای اجرای نمایش‌ در این تالار بسیاری از مردم علاقمند به تماشای این نمایش‌ها پشت درب‌ها می‌مانند.
وی افزود: با اظهارات اخیر هنرمند اصفهانی، حسن اکلیلی در مورد دشواری انتقال دکور نمایش‌های تئاتر موافقم و این مشکل نیز منطقی و قابل تامل است.
رهبری تصریح کرد: نباید تئاتر و اجرای آن را تنها به سالن‌هایی خاص و یا سرپوشیده محدود کرد چرا که در برخی از کشورهای خارجی تعدادی از تئاترهای هنرمندان در سوله‌هایی در بیرون شهر اجرا می شود که همواره از مخاطبان زیادی برخوردار است.

(<**ادامه مطلب...**>)


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در سه شنبه 87/9/5 و ساعت 11:59 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 217
بازدید دیروز: 215
مجموع بازدیدها: 474024
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه