سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

خورنیوز:رئیس مرکز بهداشت کاشان، آمار مبتلایان به ایدز در کاشان را 83 نفر اعلام کرد و گفت: 13 نفر از این عده در سال جاری شناسایی شده اند.
به گزارش خورنیوز:،دکتر"حسن افضلی"یکشنبه درکنفرانس علمی تازه های ایدز-اچ ای وی (AIDS/HIV)در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تخمین زده می شود بین 200 تا 300 نفر در این منطقه به این بیماری مبتلا باشند.

وی اظهار داشت: دو نفر از مبتلایان به ایدز در کاشان وارد مرحله بیماری شده و تاکنون 9 نفر نیز بر اثر این بیماری در شهرستان فوت کرده اند.
به گفته وی،میانگین سنی بیشتر مبتلایان به ایدز در کاشان در سنین بین 25 تا 35 سال یعنی قشرمولد جامعه قرار دارد و 95 درصد مبتلایان مرد و بقیه زن هستند.
وی عمده مشاغل مبتلایان به ایدز در کاشان را به ترتیب کارگران ، آزاد ، بیکار، راننده، نانوا ، گچکار، رنگ کار، خانه دار، آرایشگر، قصاب، جوشکار، مغازه دار،نجار،کفاش،مکانیک و سرباز عنوان کرد کرد و گفت:طیف گسترده مشاغل در این بیماری حاکی از آن است که هیچکس در برابر این بیماری ایمن نیست.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون الگوی انتقال ایدز از طریق معتادان تزریقی به سمت ارتباط جنسی محافظت نشده درحال گسترش است و افراد در معرض خطر بویژه جوانان و زنان را بیشتر تهدید می کند.
افضلی بااشاره به برنامه راهبردی ایدز گفت: در این برنامه10 راهبرد برای مبارزه باایدز عنوان شده است که آموزش و اطلاعرسانی درسرلوحه آن قرار دارد.
وی،تامین خون سالم، رعایت احتیاطات استاندارد و کنترل عفونت، مشاوره با بیماران و خانواده آنها کاهش آسیب ازطریق ارائه بسته های کاهش آسیب، مراقبت و پیشگیری ازبیماریهای آمیزشی، مراقبت از افرادآلوده به ویروس HIV و درمان بیماران، حمایت همه جانبه مالی و اجتماعی از سوی همه سازمانها با هدف انگل زدایی از بیماران را دیگر استراتژیهای این برنامه برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: برنامه راهبردی ایدز که همزمان با برنامه چهارم توسعه اجرا می شود،آموزش تمامی قشرهای مردم از سوی همه ارگانهای دولتی و غیردولتی پیش بینی شده و حمایت و مداخله فعال آنها را درمبارزه باایدز تعریف و درهمین راستا کمیته راهبردی ایدز در کاشان تشکیل شده است.
فرماندار کاشان نیز گفت: مبارزه با بیماری ایدز نیاز به عزم ملی و اراده عمومی دارد.
"حسینعلی حاجی" افزود:به کارگیری خود مردم برای مقابله وپیشگیری از معضل ایدز نیازمند اطلاعرسانی همگانی و فرهنگ سازی است.
وی تصریح کرد: تقویت آموزش در مدارس با تاکید بر فرهنگ دینی می تواند به نحو مطلوبی در فرهنگ سازی برای پیشگیری از معضل ایدز تاثیر داشته باشد.
معاون استاندار کاشان افزایش جرائم ، ایجاد ناامنی و تهدید علیه امنیت اشخاص و مجموعه ها، ازدیاد ولگردهای خیابانی، افزایش آمار خودکشی، انزوا و گوشه گیری را از جمله معضلات اجتماعی متعاقب بیماری ایدز عنوان کرد.
دراین کنفرانس علمی یکروزه مباحثی شامل سیر بیماری و علائم بیماری ایدز، روشهای جدید تشخیص ایدز، تازه های درمان ایدز، نحوه پایش و طرز برخورد با بیمار مبتلا به ایدز، مشکلات اجتماعی بیماران مبتلا به ایدز ، راه های انتقال و ابتلا به بیمار ایدز،ایدز در زنان و حاملگی و ایدز در اطفال ازسوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ارایه شد.

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 87/9/18 و ساعت 8:36 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 474397
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه