سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

شهردار خور در مصاحبه با خبرنگار واحد خبرخور

برگرفته از نایین نیوز

اینو انتشار دادم یه وقت شهردار خیال نکنه من فقط با شهرداری لجم تازه خوشحال میشم علاوه بر نقد های خودم کارهای مثبت اونهارو هم نمایش بدم .اینم بگم این دلیل نمیشه من از نقد تصویری خودم دست بکشما

خورنیوز:شهردار خورگفت:شهر خور، شهری سنتی است که مظاهر ساختمان سازی نوین به آن راه نیافته است.

سید حمید موسوی، درباره بافت مسکونی شهر خور و بیابانک اظهار داشت: بافت مسکونی شهر خور به سه بخش قدیمی سنتی، نیمه قدیمی و تازه ساز تقسیم می شود.

وی ادامه داد: بیشتر بخش قدیمی خور، دارای خانه هایی با خشت و گل، پشت بام های گاهگل و دیوارهای بلند و سقف های ضربی و بخش نیمه قدیمی شهر خور از خشت و گل بنا شده و اتاق های آن بزرگتر است.

شهردار خور و بیابانک خاطر نشان کرد: با توجه به کویری بودن منطقه و دمای بین 45درجه تا 48درجه در تابستان، در این شهر اکثر مردم به خانه هایی ویلایی روی آورده اند.

وی افزود: در خور به علت گرمای هوا و طولانی بودن دوره گرما، خانه ها را با دو حیاط و با باغچه هایی که نقش موثری در تلطیف هوا دارد، می سازند و به همین دلیل میزان آپارتمان سازی به ندرت، خیلی کم و در نهایت می توان گفت که درحد صفر است.

موسوی اضافه کرد: با این اوصاف شهر خور، شهری سنتی است که مظاهر ساختمان سازی نوین به آن راه نیافته است و هنوز حال و هوای گذشته خود را حفظ کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با این وجود در شهر خور، بعد از ابلاغ بخشنامه زلزله، مقاوم سازی، با نظارت دفتر فنی شهرداری صورت گرفت تا این خانه های سنتی و زیبا در برابر زلزله محافظت شوند.

شهردار خور بیان داشت: تعداد منازل مسکونی در سطح شهر خور، بیش از ???? مورد ثبت شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهرک هایی تحت نام شهرک امام رضا(ع)، امام علی(ع)، فاطمیه، ولی عصر(عج) در اطراف شهر خور احداث شده است.

وی ادامه داد: در این سال ها همچنین شهرداری نسبت به خدمات رسانی به کل مجموعه شهر شامل زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت و زیباسازی شهر با توجه به اعتباراتی که در دست داشته اهتمام ورزیده و تاکنون اقداماتی خوبی را در این زمنیه انجام داده است.

موسوی بیان داشت: همچنین شهر خور، مانند بسیاری از کلان شهرها در سال های اخیر از مهاجرت جمعیت روستایی بی نصیب نبوده و شهرک های جنوب این شهر، بیشتر محل اسکان این مهاجران بوده است.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 89/5/10 و ساعت 5:11 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 215
مجموع بازدیدها: 473846
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه