سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: سه شنبه 102 اسفند 29

بار دیگر نخلستانهای خوروبیابانک در آتش سوخت

بنا به گزارش خور نیوز این آتش سوزی ها حاصل سرمای شدید سال گذشته و همچنین خشکسالی امسال رخ میدهد

دراین آتش سوزی که برای 61کمین بار دربخش خوروبیابانک اتفاق افتاده حدود 3هکتار دیگر این نخلستانها تعمه حریق شد

جدید ترین خبرها دراین زمینه در اسرع وقت


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در دوشنبه 87/6/18 و ساعت 4:33 عصر | نظرات دیگران()

در هفته دولت و با اعتباری افزون بر 70 میلیارد ریال گازرسانی به 19 روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان نائین آغاز و شش طرح عمرانی در اردستان استان اصفهان به بهره برداری رسید .
به گزارش خور نیوز محمد عابدی فرد رئیس اداره گاز شهرستان نائین امروز پنجشنبه 7 شهریور گفت: طرح گازرسانی به 19 روستای این شهرستان دارای 53 کیلومتر شبکه گذاری در اقطار مختلف ، ساخت و نصب 550 مورد انشعاب ، ساخت و نصب یک مورد ایستگاه TBS /CGS می باشد .
همچنین عباس علیخانیان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان در خصوص بهره برداری از شش طرح در این شهرستان تصریح کرد: این طرح ها شامل زیرسازی ، خاک برداری ، جدول گذاری ، پیاده رو سازی و سنگ فرش و آسفالت معابر است که در روستاهای حسین آباد ، گونیان ، موغار و بغم اجرا شده است .

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در پنج شنبه 87/6/7 و ساعت 8:15 عصر | نظرات دیگران()

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نائین در سال گذشته عملیات مرمت و بازسازی 45 قنات با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ، ملی و حوادث غیرمترقبه در این شهرستان انجام شده است .
به گزارش خور نیوز آقای مهندس باقریان در ادامه تعداد قناتهای این شهرستان را 700 رشته عنوان نموده و افزود: در سال جاری نیز با توجه به خشکسالی حاد در شهرستان و گستردگی قناتها ، عملیات مرمت و بازسازی براساس اولویت انجام خواهد شد که برای این مهم نیاز به اعتبارات بیشتری می باشد .
شایان ذکر است قنات یا کاریز یکی از شگفت ترین کارهای دسته جمعی در تاریخ بشری است و از دیرباز به عنوان یکی از منابع تأمین آب کشاورزی و شرب در مناطقی که با خطرات خشکسالی در فلات ایران روبرو بوده اند نقش کلیدی در نظام اقتصادی و حیات اجتماعی داشت است و به گواه تاریخ ، قنات از ابتکارات ویژه ایرانیان است و به تدریج به سایر مناطق جهان راه یافته که لازم است جهت حفظ و احیاء این میراث گرانبهای گذشتگان همت نمائیم .

 نوشته شده توسط رسول ایزدی در پنج شنبه 87/6/7 و ساعت 8:13 عصر | نظرات دیگران()

 خور نیوز:در حالى که بیشتر مردم استان اصفهان در نزدیکى محل زندگى خود پزشک متخصص و خدمات پزشکى در اختیار دارند اما مردم بخش خور و بیابانک از نعمت پزشک متخصص و حتى یک مرکز پزشکى مجهز محروم هستند.

استان اصفهان با داشتن اقلیم‌هاى مختلف و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شمال، جنوب و غرب به شرق در بهترین نقطه کشور قرار دارد ولى نمى‌توان آن را اسـتانى برخوردار به شمار آورد چون شهرستان‌ها و بخش‌هاى آن با مشکلاتى مواجهند که جاى تامل دارد. از جمله بخش‌هاى این استان که با وسعت یازده هزار کیلومترمربع و جمیعت 24 هزار نفر در شرق استان اصفهان قرار دارد و اهالى آن با مشکلات عدیده درمانى مواجه هستند بخش خور و بیابانک است.

سیدمجتبى آل‌داوود یکى از اهالى شهر با بیان این که نبود پزشک متخصص از مشکلات مردم مى‌باشد گفت: پزشکان متخصص هر ماه یک بار به این بخش مراجعه مى‌کنند و اگر فردى در زمان نبود پزشک متخصص بیمار شود باید مسافت طولانى را طى کند.

على‌اکبر فقیهى از دیگر اهالى نیز به تعطیلات نوروزى و تابستان اشاره کرد و گفت: در این روزها آمار تصادفات جاده‌اى در این بخش زیاد است و به دلیل نبود یک بیمـارستـان مجهـز و کادر پزشکى مجرب، مسوولان پزشکى بخش خور به اعزام مجروحان به مرکز شهرستان مجبور مى‌شوند و با توجه به مسافت 270 کیلومترى این بخش تا مرکز شهرستان فوت مجروحان در حین انتقال امکان دارد.

 یکى دیگر از اهالى شهر خور نیز گفت: در بعضى از شهرها یک مرکز درمانى تامین‌اجتماعى وجود دارد و افرادى که زیر پوشش این سازمان هستند به طور رایگان درمان مى‌شوند ولى بخش خور و بیابانک با این وسعت هنوز یک مرکز درمانى کوچک تامین اجتماعى ندارد. وى افزود: بیشتر مردم این بخش زیر پوشش تامین اجتماعى هستند که با شرایط موجود باید مردم ده درصد هزینه درمان خود را پرداخت کنند و در بعضى مواقع هزینه‌هاى گزافى بر اهالى تحمیل مى‌شود.

سیدرضا طباطبایى اهل روستاى مصر در 40 کیلومترى جندق از توابع بخش خور و بیابانک با بیان این که جمعیت این روستا 184 نفر است گفت: حدود چهل روز است پزشکى به این روستا مراجعه نکرده و مشکلات زیادى را براى این اهالى به وجود آورده است. وى افزود: گرمازدگى کشاورزان و دامداران از جمله بیمارى منطقه در فـصل تابستان است. سیدمجتبى ایزدى فرماندار شهرستان نایین با بیان این که این شهرستان بزرگترین شهرستان استان اصفهان و دومین شهرستان کشور پس از طبس مى‌باشد گفت: بعد مسافت و محرومیت منطقه باعث شده پزشکان اصفهان، خیابان آمادگاه اصفهان را جایگاه مناسبى براى خود بدانند.

وى میانگین عبور خودروهاى سبک و سنگین را از این بخش روزانه 10 هزار دستگاه در تعطیلات نوروزى و 5 هزار دستگاه در تابستان تخمین زد و افزود: استاندارد نبودن جاده‌هاى این بخش باعث شده آمار تصادفات افـزایـش یـابد و نیاز یک بیمارستان مجهز و پزشک متخصص احساس مى‌شود. فرماندار شهرستان نایین با بیان این که ساخت یک بیمارستان 24 تختخوابه در بخش خور و بیابانک از مصوبات سفر ریاست‌جمهورى به شهرستان نایین مى‌باشد گفت: اعتبار و مکان بیمارستان مـشـخص شده و باید این طرح تا پایان سال 88 به بهره‌بردارى برسد. ‌ ‌

ایزدى اعتبار مصوب براى ساخت این بیمارستان را یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: وسعت زمین آن هم یک هکتار مى‌باشد که در جنوب شهر خور واقع است. وى با بیان این که نقشه‌هاى این بیمارستان براى احداث آماده است اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکى اصفهان هنوز پیمانکار این طرح را مشخص نکرده است.

فرماندار شهرستان نایین گفت: این بیمارستان قابلیت افزایش تا 34 تختخواب را در صورت نیاز دارد. ایزدى به 4 دستگاه آمبولانس دولتى در بخش خور و بیابانک اشاره کرد و افزود: با درخواست‌هاى به عمل آمده قرار است 4 تا 5 دستگاه آمبولانس دیگر به بخش پزشکى خور و بیابانک اضافه شود.

 وى تعداد پزشکان عمومى را در شهرهاى خور و جندق را فقط هفت پزشک اعلام و تصریح کرد: روستاهاى جـنـوبـى بـخـش خـور هنوز پزشک عمومى ندارند. عبدالرضا توکلى رییس نظام پزشکى اصفهان نیز گفت: در کشور ایران به ازاى هر هزار نفر یک پزشک است و این در حالى است که این میانگین با جمعیت مردم بخش خور هر 4 هزار نفر یک پزشک مى‌باشد.

دکتر حسین حسنى نماینده مردم شهرستان نایین در مجلس شوراى اسلامى از جمله مشکلات جذب نشدن پزشکان متخصص به این بخش را مسافت طولانى و نبود امکانات زیربنایى مثل آب و گاز و محرومیت منطقه دانست و گفت: امیدواریم بیمارستان خور و بیابانک در زمان تعیین شده به بهره‌بردارى برسد تا زمینه خوبى براى جذب نیروهاى فعال پزشکى فراهم شود.


 نوشته شده توسط رسول ایزدی در یکشنبه 87/6/3 و ساعت 12:58 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

خورنیوز
مدیر وبلاگ : رسول ایزدی[517]
نویسندگان وبلاگ :
محسن فیروزی (@)[4]


www.khoornews.com

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 472262
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
خبر نامه